رکن سوم
رکن سوّم «تعظیم» است. و آن در الرّحمن الرّحیم حاصل شود. چون عبد سالک الی اللّه در رکن «تحمید» محمدت را به حق تعالی منحصر کرد و از کثرات وجودیّه سلب کمال و تحمید نمود، به افق وحدت نزدیک شود و چشم کثرت بینی او کم کم کور شود و صورت رحمانیّت، که بسط وجود، و رحیمیّت، که بسط کمال وجود است، بر قلب او تجلّی کند و حق را به دو اسم محیط جامع که کثرات در آن مضمحل است توصیف کند؛ پس، به واسطۀ جلوۀ کمالی قلب را هیبتِ حاصل از جمال دست دهد؛ پس، عظمت حق در قلب او جای گزین شود.
کتابآداب الصلوة - آداب نمازصفحه 218