توجه به رفاه نسبی طلبه ها جهت ادامۀ کار علمی
در حالی که امام قدرت ساختن دهها مدرسه را داشت؛ یعنی حتی می توانست از وجوه شرعیه دهها بیمارستان بسازد با این حال نه مدرسه علمیه ساخت نه بیمارستانی تأسیس کرد. امام حتی کتابخانه ای تأسیس نکرد، در حالی که قدرت ساختن صدها کتابخانه داشت؛ چون معتقد بود این وجوه شرعیه باید در اختیار طلبه قرار بگیرد تا طلبه با یک رفاه نسبی بتواند به کار علمی خودش ادامه بدهد. این رویه امام باعث تشویق عملی طلاب به فراگیری دروس و مطالعه و تحقیق می شد.
* * *
کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 173