تأثیرنداشتن کارشکنیهای مخالفان
عواملی موجب بی اثر شدن مخالفتها و کارشکنیها با درس امام شد. اولاً عده ای از شاگردان درس امام را حمایت و ترویج می کردند. ثانیاً امام چون ذاتاً دارای استعداد و لیاقت پیشرفت بودند، مخالفتها چندان اثر نداشت. بعدها امام فلسفه نگفتند و حتی در درس هم اشکالات فلسفی را پاسخ نمی دادند. وضع زمان مقداری بالاتر آمده بود و طلبه ها به فلسفه عنایت بیشتری داشتند و به مرور زمان مخالفتها با تدریس امام کمتر می شد.
* * *
کتابسلسلۀ موی دوستصفحه 30