دکتر محمد حسین جمشیدی
شما مردم شریف ایران در جریان مبارزه با استعمار و استثمار پیروزی بزرگی به دست آوردید و توانستید با اتکال به خدای متعال و وحدت کلمه و مشارکت همه قشرها بر طاغوت زمان غلبه کنید. (صحیفه امام؛ ج 6، ص518)
شنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
امام خمینی:
صحیفه کامله سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است و از بزرگترین مناجات عرفانی در خلوتگاه انس است که دست ما کوتاه از نیل به برکات آن است؛ آن کتابی است الهی که از سرچشمه نوراللَّه نشأت گرفته و طریقه سلوک اولیای بزرگ و اوصیای عظیم الشأن را به اصحاب خلوتگاه الهی می آموزد.
پنجشنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کرامت ذاتی، حقی است طبیعی و خدادادی که آفریدگار هستی در نهاد و وجود تمامی انسان ها به ودیعت نهاده و همگان را از آن بهره مند ساخته است. این حق آمیخته با حکم بوده و قابل سلب و اسقاط و نقل و انتقال نبوده و احدی را یارای تعدی و تجاوز به آن نیست، مگر آنکه آدمی با ارتکاب جرائم و معاصی آن را از خویشتن خویش زدوده و سالبه به انتفای موضوع گردد.
دوشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
در روز یکشنبه نهم شهر ذی القعدة الحرام 1397 مصطفی خمینی، نور بصرم و مُهجَه قلبم، دار فانی را وداع کرد.
آنهایی که معظم له را از نزدیک می شناختند از تهذیب نفس و تعهد بالاو پارسایی عمیق ایشان سخن بسیار گفته اند. پاکدامنی در خروجی ایمان نهادینه شده است. ایمان نهادینه شده همان تقواست. تا کسی عاشق خدا نباشد نمی تواند به تقوا برسد.راستی چه چیزی جز عشق به خدا می تواند نیمه شب بستر گرم را رها سازد و با خدا خلوت کند و بانهایت خضوع و اعتقاد بگوید: هذا مَقامُ العائِذ مِنَ النّاِر؛
دوشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
آیت الله محمود قوچانی
یک الطاف خفیه ای خدای تبارک و تعالی دارد که ماها علم به آن نداریم، اطلاع بر او نداریم. (صحیفه امام؛ج3، ص235)
دوشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
چکیده ای از مقاله مقایسه کرامت انسان در اسلام و اعلامیه حقوق بشر
کرامت و شرافت آدمیان به نژاد، ملیت و مانند اینها نیست، بلکه به تقوای الهی و پرهیز از ظلم، ستم، تجاوز، حق کشی و تعدی و در مقابل متلبس شدن به ایمان، ایثار، عفو و گذشت در حقّ همدینان و هم نوعان است، تا جهانی ساخته شود زیباتر از آنچه که هست؛ جهانی امن مبتنی بر عدل و انصاف و ایثار و گذشت.
دوشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
حضرت امام خمینی(س) به تبعیت از مشی و روش امام المتقین حضرت علی(علیه السلام) برای عمل دقیق به قوانین اسلام اهمیت خاص قائل می شد و خود اولین کسی بود که عامل به قانون بود.
شنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
توجه به اینکه در طول تاریخ کسانی بوده اند که جامع علوم معقول و منقول بوده اند، کمتر کسی همانند امام محدودۀ هر علم را حفظ نموده است، در وادی عرفان با استفاده از زبان عرفان به شرح و بسط مطالب پرداخته و در محدودۀ فقه و اصول با روش فقهی و اصولی به توضیح آن همت گماشته و در حدیث و شرح آن با زبان ویژۀ آن قلم فرسایی کرده است، بدون آنکه محدودۀ این علوم را با هم درآمیزد.
شنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
همان گونه که چهرۀ عرفانی شخصیت امام، راهنمای شناخت بارز ابعاد عرفانی انقلاب اسلامی ایران بود و امام با هشدارهای مکرّر، بیراهه رفته ها را به شاهراه عرفان و ارزش های معنوی سوق می داد و خود، سکان دار انقلاب در راستای اهداف عرفانی اش بود، می توان از این تجربۀ بزرگ چنین نتیجه گرفت که رهبری، چهرۀ تمام نمای معنویت و عرفان انقلاب و نظام اسلامی است.
چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا در حرم امام (س) را دیدنی و متفاوت از مراسمهای دیگر دیدم. برنامه های رسمی در ساعتی معین و محدود مانند همه جا برگزار می شد ولی آنچه قابل توجه است برنامه های جانبی و به عبارتی برنامه های مردمی بود.
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱
محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است.
ای حسین، ای فرزند شریفترین انسان، ای معشوق جانهای شیفتۀ حق و حقیقت و ای امید حیات پاکان اولاد آدم، داستان خونین تو در دشت سوزان نینوا، قرنها پیش از آنکه، چشم به این دنیا باز کنیم، به وقوع پیوسته است، چنین بود که ما گروهی از کاروانیان گذرگاه حیات پر معنی، به حکم جریان نظم زندگی در جویبار زمان، از دیدار جمال زیبای ربّانی تو و یاران بی نظیرت محروم گشتیم، آن یاران با وفایی که با شکوفایی درخشان ترین سعادت و فضیلت انسانی، چهره ای، برافروختند و با آن بال و پری که از اعماق جانشان روییده بود، در چند لحظه از تنگنای عالم خاک به اوج عالم پاک به پرواز درآمدند. افسوس که از تقدیم جان در آن طبق اخلاص که در آن روز خونبار جان 72 تن انسان کامل را به پیشگاه الهی عرضه کرد، محروم ماندیم.
چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
بزرگترین مشخصهٔ عرفان متعالی امام این است که آیینهٔ عرفان حسینی است. به نظر ما کشف این نکته کلید راز شناسایی شخصیت و نظام ارزشی رزمندگان و شهیدان انقلاب اسلامی و هنر و ادبیات مقاومت است. باید دانست که امام راحل براساس تاثیر و تاثر میان محب و محبوب، روح و شور عرفان حسینی را به نسل انقلاب دمیده است.
شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
«عزت بخشی» و «عزت آفرینی» از مهمترین اهداف تربیتی پیامبران و اوصیای ایشان بوده است و هیچ نهضتی چون نهضت حسین(ع) قلبها را منقلب نکرده و عواطف را همسوی خود نساخته و روح عزت را در بشر ندمیده است.
چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰:۴۰
در محضر درس امام؛
رفتن یک انسان کامل، شهادت یک انسان کامل در نظر اولیای خدا جمیل است، نه برای اینکه جنگ کرده و کشته شده، برای اینکه جنگ برای خدا بوده است
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
در محضر درس امام؛
ما باید حافظ این سنتهای اسلامی، حافظ این دستجات مبارک اسلامی که در عاشورا، در محرّم و صفر، در مواقع مقتضی به راه می افتند، [باشیم؛]
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
در محضر درس امام؛
این خون سید الشهداست که خونهای همه ملتهای اسلامی را به جوش می آورد و این دسته جات عزیز عاشوراست که مردم را به هیجان می آورد و برای اسلام و برای حفظ مقاصد اسلامی مهیا می کند.
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
در محضر درس امام؛
سید الشهدا بحق بود و با عده قلیلی مقابله کرد و در عین حالی که به شهادت رسید و فرزندان او هم به شهادت رسیدند، لکن اسلام را زنده کرد و یزید و بنی امیه را رسوا کرد.
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
گفتگوبا آیت الله استادی:
اعتراض و امر به معروف و ... اگر هم اثر فعلی نداشته باشد، در آینده اثر دارد. لازم نیست که امر به معروف اثر فوری داشته باشد، بلکه اگر اثر آتی و دور دست مهمی هم داشته باشد، برای انجام آن کفایت می کند. بنده فکر می کنم که امام خمینی(س) هم در صدد این چنین امر به معروفی بود؛ یعنی اگر ایشان را با عوامل غیب مرتبط ندانیم، حدسشان این بود که ایشان را از بین می برند، ولی در عین حال می دانست که این حرکت ادامه یابد. این، پیروی از کار امام حسین است.
دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به مناسبت برگزاری همایش حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)
سیاست ما همیشه بر مبنای آزادی، استقلال و حفظ منافع مردم است که این اصل را هرگز فدای چیزی نمی کنیم.
چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰
موسوی بجنوردی:
موضع امام خمینی به این معناست که یعنی در نظام اسلامی قانون بر مردم حکومت می کند نه حاکم. سیره پیغمبر (ص) و حضرت علی (ع) نیز این را تصریح می کند.
سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
اسلام مستضعفین و جایگاه سازمان بهزیستی در گفت و گو با رییس انجمن مددکاری کشور/3
اگر بخواهیم سرمایه اجتماعی بالایی داشته باشیم باید حوزه اجتماعی شفافی داشته باشیم. اگر حوزه اجتماعی ما شفاف باشد مردم جامعه مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری بیشتری خواهند داشت اما در مقابل مطالبه گری بیشتری نیز دارند. اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس آیا یک سوال در طول عمر انقلاب از وزیری درباره حوزه اجتماعی یا آسیب های اجتماعی که در این حوزه به وقوع می پیوندد، پرسیده اند؟
سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲
همایش کار و محرومیت در گفتمان امام خمینی(س)/
یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۵۶
راغفر:
از سیره امام این برداشت می شود که در جامعه ای که فقر شدید و مسکنت وجود دارد، داشتن غنای تکاثری نامشروع است و حذف فوری آن مسوولیت حکومت اسلامی است.
یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۴۶
سید حسن خمینی:
تزریق بی پشتوانه پول به گسترش نقدینگی و تورم و افزایش فقر می انجامد. افزایش آمار کمک بگیران نقطه ای درخشان در جامعه ما نیست که بخواهیم به آن ببالیم. کسی که در این مسیر مسئولیتی بر گردن دارد و شب ها آسوده به خواب می رود باید در حیثیت و انسانیت خود تجدید نظر کند. وظیفه دولت صرفا تأسیس بنگاه های عام المنفعه نیست تلاش دولت باید در جهتی باشد که جامعه احتیاجی به بنگاه خیریه نداشته باشد. پیش از انقلاب استضعاف و استکبار اهمیت داشت؛ پس از انقلاب جنگ فقر و غنا از اهمیت بیشتری برخوردار شد.
شعارزدگی، شتابزدگی و عملکرد احساسی آسیب های مسیر برداشتن فاصله طبقاتی و از بین بردن دوگانه فقیر و غنی است. ممکن است تصویب یک بند قانون در زمینه از بین بردن محرومیت چند سال ما را جلو بیندازد و باعث کاهش فاصله طبقاتی شود. جنگ فقر و غنا به معنای مبارزه با نظامی است که فقر در آن مشروعیت دارد و پذیرفته شده است.
شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
نیمی از جمعیت ایران، به عبارت دیگر حدود 38 میلیون نفر، تحت پوشش این سازمان قرار دارند، بنابراین تصمیم گرفته شد؛ برای مقابله با مشکلات در وزارت تعاون و رفاه همگی بسیج شوند تا در تعهدات کوتاه مدت سازمان از جمله مستمری ودرمان، خللی ایجاد نشود.
پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
اسلام مستضعفین و جایگاه سازمان بهزیستی در گفت و گو با دکتر هادی معتمدی
آسیب اجتماعی را اجتماع ایجاد می کند، بنابراین درمان آسیب اجتماعی هم درمانی اجتماعی است. درمان اجتماعی در یک کشور با فرهنگ سازی ایجاد می شود، نه با بیرون کشیدن آن آسیب از جامعه و خلاصه و محصور کردن آن در یک سازمان و یک مرکز. در بحث آسیب های اجتماعی گسترش NGO ها و موسساتی این چنینی است که عامل اصلی درمان این آسیب ها است و ما باید فرهنگ وجود NGO ها را در کشور گسترش دهیم و فعال کنیم.
چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۷
دکتر ابهری:
به علت فعالیت جزیره ای، همسو نبودن تلاش های سازمان ها و نهادهای متولی، سیاستگذاری های متنوع و عدم انسجام در فعالیت های اجرایی پیشگیری چندان در کشور ما موفق نبوده است.
چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
رییس انجمن مددکاری ایران:
یاید یک مدیریت هوشمند در حوزه اجتماعی داشته باشیم. مدیریت هوشمند الزامات و اقتضائات خاص خودش را دارد، یکی از این الزامات باور کردن بخش اجتماعی، الزام دیگر با رویکرد اجتماعی بررسی کردن مسائل اجتماعی است.
چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مصطفی پودراتچی:
این سازمان اولین و مهمترین سازمان متخصص در حوزه آسیب های اجتماعی است. در حالی که این سازمان محدود به فعالیت در حوزه توان بخشی افراد معلول شده است.
چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳