بازی میکند. چون اگر فیلم، مربوط به کارگردان و
نویسندۀ دیگری هم باشد باز هم چنین نقشهایی را به او
خواهند داد زیرا فقط او میتواند چنین کاراکتری را به
خوبی از آب در بیاورد.
بیصدا فریاد کن، به مسئلۀ قرصهای روانگردان
پرداخته است، این موضوع که در این روزها بیش از هر
چیز دیگری جوانان و نوجوانان را تهدید میکند در این
قالب میتواند به خوبی گویای جنایات و نقشههای پشت
پرده باشد. قطعاً یک نوجوان با دیدن جنازۀ افرادی که
به دلیل استفاده از این قرصها به شکل فجیعی مردهاند
از رفتن به طرف اینگونه مواد خواهد ترسید ولی
تماشای داستان سود طلبی افرادی که میخواهند به
طریق جنایتکارانه به پول برسند میتواند تأثیر جدّیتر
و عاقلانهتری بر روی افراد داشته باشد.
از آنجایی که فخیمزاده به هنرهای رزمی مسلّط است
از این هنرها به خوبی در فیلمش استفاده میکند.
ریتم سریع و تدوین مناسب سریالهای پلیسی او اینگونه
سریالهایش را نسبت به موارد مشابه که در ایران
ساخته میشود متمایز میکند و
سریالها دلچسبتر میشود.
او در فیلمهایش از چپ
کردن ماشین و تصادف و
سقوط آدمها از بلندی نمیترسد. ضربههایی که آدمهای
فیلمهایش نثار هم میکنند با افکت مناسبی که روی
کار گذاشته میشود و عکسالعمل درست بازیگری
که کتک میخورد باعث میشود فیلمهای فخیمزاده به
استانداردهای فیلمهای اکشن در جهان نزدیک شود.
فخیمزاده از طنزهای کلامی و تصویری هم به خوبی
استفاده میکند. همین کار باعث میشود تا فیلمهایش
که در ذات خود موضوعی تلخ دارند، در ظاهر، شیرین
و دلچسب باشند و بیننده با رغبت آنها را دنبال کند
و به کاراکترها علاقمند شود. یکی دیگر از نکات مثبت
آثار او، استفادۀ خوب از بازیگران زن است. او افرادی را
برای نقشهای کلیدی آثارش انتخاب میکند که با انرژی
و قدرت بالایی بازی کنند. رؤیا نونهالی، نسرین مقانلو،
سارا خوئینیها و فریباکوثری از بازیگرانی هستند که در
تکنیک بازیگری مخصوصاً در بیان، بسیار قوی عمل
میکنند. او در انتخاب بازیگرانش نیز استادانه عمل
میکند.
در مجموع، آثار فخیمزاده آثاری زیبا، قابل قبول و
شیرین هستند که نیروی انتظامی هم از آنها استقبال
میکند چون آنها هم پلیسهای خندان
و وظیفه شناس را بیشتر دوست
دارند.
مجلات دوست نوجوانانمجله نوجوان 150صفحه 29