ایران یکّه و تنها دفاع می کرد و فقط ایمان به خدا و باور به امدادهای غیبی و هدایت مردی الهی، پشتوانه ملت بود. و سرانجام این جبهه مظلوم و تنها پیروز شد و دشمن را قدم به قدم تا عمق خاکش عقب راند.
روانشناسان معتقدند در صورت تأمین نیاز های بدنی، روانی و عاطفی، انسان خوشبخت و موفق و سعادتمند خواهد شد. در مکتب انبیا ـ صلی اللّه علیهم اجمعین ـ انسان موجودی است با ابعاد مادی و معنوی و سعادتمند نخواهد شد مگر با توجه به همه ابعاد وجودیش.
امام خمینی (س) در پاسخ به این نامه حکم تاسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) را به فرزند گرامیشان ابلاغ نمودند و از این تاریخ موسسه فعالیت های خود را طبق اساسنامه آن که به امضای تولیت محترم -حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی- رسید، آغاز نمود.
مبارک باد بر شما روزى که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود مى رسند، فرقى بین زن و مرد و اقلیت هاى مذهبى و دیگران در اجراى عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشى به دنبال او دفن مى شود
بار الها! تو از سریرۀ بندگان آگاهى و قصور و تقصیر ما را مطلعى و ضعف و ناتوانى ما را مى دانى، تو ما را به رحمت خود غرق کردى...
مسلماً فقدان شهیدان بزرگواری مانند شهید مظلوم آیت اللّه بهشتی، قدوسی و ربانی املشی جبران ناپذیر است. اما آنچه موجب تسلای خاطر مردم و دلگرمی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است تداوم راه شهیدان انقلاب اسلامی است.
در این میان وصیت های بزرگان هر قوم و قبیله و دین و آئین و کیش و مذهبی، بر اساس جایگاه و منزلت شخصی و اجتماعی ایشان بر اهمیت این سنت پسندیده می افزاید
رهبرى امام خمینى از کانون جوشان حوزه هاى علوم اسلامى تداوم خواهد یافت و عارفان و حکیمان و فقیهانى که سینه شان گنجینۀ وحى خداست و اسلام را به عنوان دین انسان در همه مکانها و زمانها عرضه خواهند داشت و زنگار خرافه و تحجر را از چهره مقدس حوزه ها پاک خواهند کرد، ضامن جاودانگى اندیشه بلند امامند.
جامعه بسیار پیچیده است و بسیاری از مسائل آن حلقه وار به هم وصل هستند. زمانی که خطاهای فاحشی در جامعه صورت می گیرد، شما نمی توانید افراد جامعه را به رعایت مسائل جزئی دعوت کنید. البته دعوت به حق هیچ گاه نباید فراموش شود اما فرد باید از درجة تعالی بالایی برخوردار باشد که همه را در حال دزدی ببیند و خودش دزدی نکند، یا اینکه همه حق او را بخورند اما او حق کسی را پایمال نکند. درواقع جاانداختن چنین تعلیماتی در جامعه ای که به لحاظ اخلاقی نابسامانی دارد، بسیار مشکل است
امیرمؤمنان علی علیه السلام از آنجا که جایگاه رهبران و زمامداران حکومت در جامعه را همانند رشته تسبیح برای دانه های آن می داند که بهره گیری از دانه ها بدون آن، ممکن نیست.
زمانى که صحبت از سفر حج به میان آمد، تنها مشکل موجود نبودِ«پول» هزینه سفر بود که حاج خانم پیشنهاد کردند از آقا قرض بگیرید. کارى که نه من و نه حاج سیداحمدآقا هیچکدام به خود اجازه این درخواست را از آقا نمى دادیم
کار مثلِ جلوه حق تعالى مى ماند که در تمام موجودات سرایت کرده است. همه موجودات، کار در آنها هست و با کار درست شده اند. همه ذرات وجود کارگرند حتى ذرات اتمى که در این عالم طبیعت هست، اینها کارگر هستند با هوشیارى. همه ذرات عالم فعالند و هوشیارند
اختلاف داخلی فراتر از سلیقه ها، بیشتر از حب نفس است. اگر انسان خود را تطهیر کند و در چهارچوب شرع حرکت کند و آراسته به اخلاق اسلامی شود به هیچ وجه اختلاف پیدا نمی کند، چون با توکل بر خدا راه حق شناخته می شود و دیگر دعوایی نیست
در آستانه میلاد دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی در جای جای زادگاه امام راحل غرق در نور و شادی شده است
عارفان سینه چاک کوى دوست، همواره خواسته اند این شعله ها را با زبان استعاره و تشبیه بیان کنند؛ اما از آنجا که وصف آنچه در درون و خلوت این سالکان مى گذرد، به زبان میسر نیامده، به تعابیر اکتفا کرده اند
کتاب «میزان رأی ملت است» حاصل مقالاتی است که در قالب پاسخ به اظهارات دو استاد حوزه علمیه قم در نیمه نخست دهه 80 منتشر شده بود. گرچه در این میان دیدگاه های استاد غرویان در سال های گذشته در عرصه سیاست دچار تحولاتی شده است؛ اما هدف از بازنشر امروز این کتاب، نه مجادله دوباره، که بازخوانی و درک استدلال های امام خمینی درباره جایگاه رأی مردم و رکن جمهوریت نظام است و در این زمینه بی شک کتاب «میزان رأی ملت است» یکی از روان ترین منابعی است که در آستانه روز جمهوری اسلامی می تواند مورد مراجعه نسل جدید قرار بگیرد
در هر حال موضعی که ایشان بعد از رحلت امام اتخاذ کرده بودند، خیلی ارزشمند بود و من معتقدم که یکی از بهترین فصول زندگی ایشان عندالله همین فصل اخیر است که واقعاً راه خدا را، راه حق را و راه صحیح را متقرباً الی الله پیمودند
آزادی های شخصی پایه و شالوده حقوق و آزادی هاست. زیرا وقتی تن انسان آزادی یا تأمین نداشته باشد، استفاده از سایر حقوق و آزادی ها نیز برای او مفهومی نخواهد داشت. مثلاً وقتی شخص بازداشت یا زندانی بوده و یا اساساً امنیت شخصی نداشته باشد، برای او تمتع از آزادی کار، آزادی اجتماعات و آزادی سیاسی نیز امکان پذیر نخواهد بود