ملت بزرگ ایران پس از هشت سال دفاع از میهن و ناموس خود با تصمیم تاریخی رهبر بزرگش در ۲۷ تیر ماه ۱۳۶۷ صحنه ا ی دیگر ا ز ولا یت پذیری را به جهانیان نشان داد و برگ زرینی دیگر از ایمانش به خمینی بزرگ را در تاریخ به ثبت رسانید.
بارالها! احمد را نزد خود محمود، و فاطى را مفطوم، و حسن را احسن فرما، و یاسر را به یُسر برسان، و این خانواده منتسب به اهل بیت عصمت(ع) را با عنایات خاصّه خود تربیت کن و از شرّ شیاطین درونى و برونى حفظ فرما.
خداوند دعوت کرده است ما را به اینکه شما باید وارد بشوید در این میهمانخانه و این ضیافت هم جز ترک، چیزی نیست.
در شرایط امنیت معطوف به اقتدار فرهنگی، زمینه بسط باورهای مشترک و پیشگیری از ناهنجاری های سیاسی و اجتماعی فراهم گردیده و با تولید و بازتولید ارزش ها در جامعه، بالتبع امنیت ملی نیز تضمین خواهد شد.
امیدوارم که ان شاء اللَّه این ماه مبارک رمضان به همه شما مبارک باشد. و مبارک بودن به این است که بنا بر این بگذارید که به تکالیف خدا عمل کنید.
توصیه ها و رهنمودهاى امام (س)، نشان دهندۀ آن است که در اداره حکومت، دغدغه هایى مطرح است؛ زیرا همواره احتمال اینکه قدرت به فساد منجر شود، مصلحت مردم رعایت نشود و ارباب قدرت از موقعیت خود سوءاستفاده کنند... وجود دارد.
امام حق الناس را بنا بر فریضه الهی بر حق الله مقدم می شمرد و دستگاه قضائی و سکانداران قضا را نهیب می زد که مبادا یادتان رود مردم ولی نعمت هستند و شما خدمتگزار .
امام خمینى از طریق گفتمان انقلابى خود به طرح مجدد اسلام، از این جهت که یک ساختار مدیریتى تمدنى رقیب با دو ساختار حاکم لیبرالیزم و مارکسیزم است، پرداخت.
در زمان ظهور مهدى موعود ـ سلام اللّه علیه ـ که خداوند ذخیره کرده است او را از باب اینکه هیچ کس در اوّلین و آخرین، این قدرت برایش نبوده است و فقط براى حضرت مهدى موعود بوده است که تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد.
در حالى که شاه و دارودسته اش با پول ملت فقیر و محروم ایران، به عیش و نوش مشغولند و در کنار سران و دیکتاتورهاى دیگر کشورها غرق مستى و بى خبریند، امام خمینى(س) در خانۀ مسکونى محقرش، در جوار بارگاه ملکوتى حضرت على(ع) در نجف اشرف، خون دل مى خورد.
مرجعیت امام خمینى تأثیر عظیمى در ارتباط و اعتماد ملت به ایشان و انقلاب داشت.
امام خمینی(س)، تز جدایی دین از سیاست را یک تز استعماری معرفی می کرد و در مناسبت های مختلف و تقریباً از ابتدای نهضت تا نگارش وصیت نامه، به ابطال، انکار و تحلیل این شعار استکباری ـ استعماری پرداخت.
امام خمینی(س)، تز جدایی دین از سیاست را یک تز استعماری معرفی می کرد و در مناسبت های مختلف و تقریباً از ابتدای نهضت تا نگارش وصیت نامه، به ابطال، انکار و تحلیل این شعار استکباری ـ استعماری پرداخت.
بررسی هشت مانع اصلی در احیای تفکر دینی و هفت راهکار امام خمینی در بازسازی تفکر اسلامی
امکان دست یابی به علم تأویل قرآن برای غیر معصومین(ع)، از مبانی تأویلی امام خمینی است. این مبنا بر خلاف عقیده ای است که تأویل قرآن را در انحصار رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان راسخان در علم می داند.
امروز سعی کنید زندگیتان از زی آخوندی تغییر نکند. اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید؛ برای اینکه مردم می گویند ببینید آن وقت نداشتند که مثل مردم زندگی می کردند، امروز که دارند و دستشان می رسد از مردم فاصله گرفتند.
امام خمینی(س) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، در بحبوحه انقلاب اسلامی با دو شعار استراتژیک «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و بر اساس دین مبین اسلام، بسیاری از اصول و مبانی حاکم بر سیاست خارجی و روابط ایران را بنیان نهادند.
رهبران حزب جمهوری اسلامی با کسب اجازه از امام، یک ماه بعد ازاعلام موافقت ایشان، در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۶۶ انحلال حزب جمهوری اسلامی را اعلام کردند.