یک روز براى ارعاب مردم در قم تیراندازى هوایی شده بود.
آیتالله مدنی تصور میکرد میتواند طرفداران خلق مسلمان را جذب کند.
چون در زیارت رجبیه مقاماتی را برای خدا ذکر کرده است که: «لا فرق بینک و بینهم الا انهم عبادک»
امام سعی بر آن داشتند کسانی که در پای درسشان حاضر میشدند صاحبنظر باشند.
این نقل قول از خود امام است چون در حضور من مکرر به پسر من می گفتند.
امام در یکی از تابستانها که در تهران بودند، در نماز جماعت آیتالله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی شرکت می کردند.
همیشه حقیقت رفتارشان با حقیقت گفتارشان تطابق داشت.
به اعتراف بسیاری از شاگردان امام، معظم له از نفاق و ریاکاری متنفّر بودند.
سؤالات بسیاری از حجاج و کاروانهای ایران از مراجع نجف دربارۀ دو رکعت نماز پشت مقام ابراهیم از طریق اینجانب به مراجع نجف عرضه شد.
امام از سنى که طلبه شدند و مشغول درس شدند، حالت مبارزه علیه استکبار را داشتند.
قبل از دستگیری امام روزی شایعهٔ رفتن شاه از ایران قوت گرفت.
امام نقل می کردند که صاحب جواهر برای نوشتن «جواهر» برنامه داشتند و هر شب مقداری از آن را می نوشتند.
هرگز نشد که حوادث و رویدادهای بزرگ سیاسی موجب شود که امام از برنامه حوزهای و تدریس فقه اسلام باز بمانند .
تمام مستحبات بر اثر ممارست و تکرار برای امام حالت واجب پیدا کرده بود.
حضرت امام، هیچگاه حاضر نبود براى مطرح شدن خود کوچکترین اقدامى بکند.
روش امام این بود که تا سؤالی از ایشان نشود، جواب ندهند.
موقعی که در مجلس شورای ملی مسأله انجمنهای ایالتی و ولایتی مطرح شد...
امام تفاوتی بین نزدیکان خود و غریبهها نمیگذاشتند.