نجف اشرف، ۱۳۵۳_ نامه به آقای حسن ثقفی (خانوادگی)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۳، ص ۱۵۳
***
قم، ۱۳۵۸_ نامه تأیید انتخاب آقای فاضل اصفهانی برای رسیدگی به اوضاع قاین
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۵۶
***
قم، ۱۳۵۸_ حکم انتصاب آقای احمد آذری قمی به سمت دادستان دادگاه انقلاب تهران
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۵۷
***
قم، ۱۳۵۸_ بیانات در جمع هیأت سودانی (وحدت مسلمین ـ بازگشت به فرهنگ اسلام)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۵۸
***
قم، ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع دختران دانشجوی دانشگاه دماوند (خطر اختلاف ها ـ نسل آینده)
اهم بیانات:
مادامی که در حال انقلاب هست یک ملتی ـ هر ملتی باشد ـ در حال انقلاب است، مسائل شخصی و مسائل گروهی پیششان مطرح نیست؛ همه اجتماعاً رو به مقصد می روند. چنانکه در انقلاب ایران ملاحظه کردید که همۀ قشرهای ملت مسائل شخصی و مسائل حزبی و گروهی خودشان را کنار گذاشته بودند، و رو به یک مقصد می رفتند. حتی آن گروههایی که موافق با نهضت هم نبودند آنها هم سکوت می کردند، طرح نمی کردند مخالفت را؛ برای اینکه می دیدند مقابل ملت نمی توانند عرض وجود بکنند. لکن بعد از اینکه این پیروزی تا همین حد حاصل شد و مردم دریافتند که حریف را از میدان بیرون کرده اند، آن هم یک همچو حریف قدرتمند و ریشه داری که رژیم 2500 سال بود، بعد که مردم احساس پیروزی کردند، مثل اینکه 35 میلیون جمعیت را از زندان بیرون کرده باشند، اینها از اختناق و از زورها و چپاولگرها و اینها یکدفعه زدند بیرون؛ و بعد از اینکه خودشان را پیروز دیدند، این معنایی که لازمۀ انقلاب است، در ایران هم حاصل شد و آن اینکه بعد از انقلاب توجه می شود به خواستهای شخصی.
آن گروههایی که با جمهوری اسلامی و با اسلام روی خوشی نداشتند. یا به حسب مکتب انحرافی شان مخالف بودند، و یا ترس داشتند از اسلام و گمانهای باطلی دربارۀ اسلام می بردند، این گروهها هم شروع کردند عرض وجود کردن. این عرض وجود این گروههای بسیار فراوان، که در روزنامه ها تا صد تا ـ یک قدری هم بیشتر یا همان حدود صد تا ـ گفته می شود که تاکنون گروههای مختلف تا اینقدر با اسمای مختلف پیدا شده است، این گروههای مختلفی که پیدا شده است به نظر آدم می آید که علاوه بر اینکه یک گروههایی با اسلام مخالفند، و یک گروههایی هم از اسلام می ترسند، ولو اینکه یک مکتبِ مخالفی ندارند لکن از اسلام ترسیده اند، و بی جهت هم ترسیده اند لکن خوب، ترسیده اند؛ علاوه بر این، یک دستهای زیر پرده در کار هست برای درست کردن این گروههای مختلف و ایجاد اختلاف کردن
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۵۹ - ۳۶۴
***
جماران، ۱۳۶۰_ سخنرانی در جمع خانواده های شهدای هفتم تیر (هوشیاری در مقابل توطئه ها)
نکته مهم:
حالا هم باز به این افرادی که خیلی منحرف نیستند، من به اینها باز نصیحت می کنم که شما بیایید و حسابتان را از این منافقین که قیام بر ضد اسلام کردند حسابتان را جدا کنید، نه اینکه بگویید که خشونت شما نکنید، آن وقت به من هم بگویید که شما هم خشونت نکنید، این معنایش این است که ما و آنها مثل هم هستیم.
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ۲۲ - ۳۲
***
جماران، ۱۳۶۱_ پیام به ملت ایران به مناسبت شهادت آقای صدوقی، نماینده امام و امام جمعه یزد
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۶، ص ۳۶۷ - ۳۶۹
***
جماران، ۱۳۶۲_ حکم انتصاب آقای محمد امامی کاشانی به عضویت در شورای نگهبان
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۵۱۲
***
جماران، ۱۳۶۲_ حکم انتصاب آقای محمد مؤمن به عضویت در شورای نگهبان
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۵۱۳
***
جماران، ۱۳۶۴_ حکم عفو جمعی از زندانیان به پیشنهاد اعضای هیأت عفو
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۳۰۷
***
جماران، ۱۳۶۵_ حکم به وزیر کشور (انتصاب آقای سید سراج الدین موسوی به فرماندهی کمیته)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۲۰، ص ۷۰
***
.
انتهای پیام /*