یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳
سخنرانی در جمع مسئولان نظام (وظیفه بشر، نزدیک شدن به آرمان های وحی)
چهارشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۸:۲
سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم خارج (آفت بی توجهی به معنویات در تداوم راه)
انسان اگر به همین حد طبیعت بود و بیشتر از این چیزی نبود، دیگر احتیاج به اینکه یک چیزی از عالَم غیب برای انسان فرستاده بشود تا انسان را تربیت بکند، تربیت آن ورق را بکند [نداشت]؛ ... لکن چون انسانْ مجرد از این عالم طبیعتْ یک حقیقتی است... به وحی الهی ... اشخاصی که کمال پیدا کرده اند ...به او وحی می شود و برای تربیت این ورقِ دومِ انسان بَعْث می شوند اینها؛ می آیند در بین مردم و مردم را تربیت می خواهند بکنند.( صحیفه امام؛ ج 4، ص188 )
سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
سخنرانی در جمع نابینایان مدرسۀ ابابصیر اصفهان (نفوذ ساله غربیها در ایران)
سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴
سیرو سلوک عرفانی امام خمینی(س)/3
عشق، هرگاه به عنوان صفت خداوند مطرح گردد، صفت ذاتی اوست و از آن جا که این صفت ذاتی، عین غیب الغیوب است، پس حقیقت عشق ناشناختنی است. در این ساحت است که عشق هم سبب ایجاد و هم عامل بقاست. درواقع اگر عشق نبود، هیچ موجودی پا به عرصۀ هستی نمی نهاد.
دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۸
به نظرم یکی از ویژگی های بسیار برجسته شهید مطهری و شاید نخستین ویژگی ایشان درزمینه فلسفه باشد، اصیل بودن ایشان است.
دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
در آستانه برگزاری نمایشگاه بن المللی کتاب؛ معرفی کتاب
نویسنده اندیشه های عرفانی، فلسفی و سیاسی را سه عامل مهم در فعالیتهای انقلابی و سیاسی و قیام امام خمینی (س) به شمار آورده و با اشاره به ریشه های عرفانی و معنوی این قیام می نویسد؛ امام عرفان را از انزوا و گوشه نشینی در خانقاهها بیرون آورد و آن را برمسند تحولات روزمره زندگی سیاسی قرار داد.
شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
عرفان چیست؟/2
به نظر می رسد مترادف قرار دادن تصوف با عرفان عملی بیشتر محصول قرون اخیر بوده است و مبتنی بر واقعیات تاریخی نیست. البته شروع تصوف با زهد بوده و مسلماً در ابتدا به صورت طریقه ای عملی بوده است. اما در قرون سوم و چهارم در تصوف سخن از فنا اتحاد و کشف و شهود به میان می آید و بعدها عده ای آن را به صورت علمی نظری درمی آورند.
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۵:۱۸
دکتر یوسفی تحلیل کرد:
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی از اهمیت بخش صنعت می گوید و معتقد است که با وجود اینکه ایران کشوری قدرتمند و ثروتمند محسوب می شود، صنایع آن توسعه نیافته است.
جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
گزیده ای از کتاب "ایران خمینی"
دیداری با آیت الله خمینی گزیده اى از کتاب "ایران خمینى" نوشته "کوکب صدیق" نویسنده پاکستانى و از برادران اهل سنت مقیم امریکاست. در این کتاب نویسنده شرح نخستین دیدار خود را در اولین روزهاى استقرار جمهورى اسلامى در ایران با حضرت امام (س) توصیف می کند.
دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم جنوب تهران (نقش محرومان در انقلاب)
یکشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر حجتى:
امام در سرماى سوزان در رواق کوچک خانه خود روى یک صندلى کهنه نشسته بودند.
یکشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
این پایین شهریها و این پابرهنه ها به اصطلاح شما، اینها ولى نعمت ماها هستند.
یکشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
مهمترین مسئله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 تعیین نظام سیاسی کشور بود. در این رابطه جریان های فکری و نیروهای سیاسی و اجتماعی، دیدگاه های مختلفی را در قالب الگوهای نظام سیاسی آینده مطرح نمودند...
یکشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۸:۵
درسگفتارهای آداب الصلوة/7
می توان گفت مهم ترین و اساسی ترین تفاوت میان سیر و سلوک اهل بیتی و مشروع و یا هر اسم دیگری که بر آن خوانده می شود، با سیر و سلوک های آغشته به بدعت و آلوده به انانیت و چیزهای دیگر، در این است که این چنین نیست که به شما بگوید، یک ذکر را هرچند بار که می خواهید تکرار نمایید، مگر ذکر صلوات و استغفار که بری از إنیت و انانیت هستند. بلکه این سیر و سلوک مبنی بر انهدام همان إنیت و انانیت است؛ چراکه اگر پیش از پرداختن به این موضوع، به اذکار مختلفی چون نور و رحمن و غیره بپردازیم، درواقع همان إنیت و انانیت ماست که این اذکار را مکرراً تکرار نموده و قوت می یابد
شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰
فردا روز زن است، روزمیلاد با سعادت فاطمه زهرا - سلام اللَّه علیها - است. زنى که چون خورشیدى بر تارک اسلام مى درخشد و نوید پیروزى به بانوان مسلمان می دهد.
سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
سخنرانی در جمع بانوان جامعة الزهراء (حضرت زهرا (س)، الگوی تمامی زنان)
سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
معنا و مفهوم عرفان/1
اگر آثار منثور عرفانی امام یکسره تحت تأثیر عرفان ابن عربی است، دیوان اشعار امام رنگ و بویی دیگر دارد و یادآور تعالیم عرفانی مکتب خراسان است. گویی که امام در اواخر دوران حیات خویش به این مکتب روی آورده است.اما عرفان نزد امام چه معنایی داشته است ؟در این نوشتار می کوشیم که عرفان را معنا کنیم و مراد خویش را از این واژه معین نماییم. پس ازارائه تعریفی از عرفان، آن را به دلایلی به چهار معنا افزایش می دهیم و در بسط و شرح هر یک از معانی می کوشیم. در این قسمت به بسط دو معنا از عرفان همت خواهیم گمارد بعد از ارائه و بررسی این معانی، در قسمت های بعد به بررسی رابطة میان عرفان اسلامی و تصوف خواهیم پرداخت و نشان خواهیم داد که تصوف، نه عین عرفان اسلامی، بلکه یکی از شعب و تقسیمات آن است. این بحث در بررسی رای امام خمینی (ره) پیرامون عرفان و تصوف، بسیار سودمند و راهگشا خواهد بود.
یکشنبه, ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
سیرو سلوک عرفانی امام خمینی(س)/2
چهارشنبه, ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰
عید نوروز مُبارک به غنی و دَرویش یار دلدار! ز بُتخانه دری را بگشا
یکشنبه, ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۸:۳۳
درس گفتارهای تفسیر کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(س)/ «8»
اسلام دینِ اعتدال است و هنر انسان در این است که معتدل باشد و این اعتدال در رفتار و گفتار و حرکات فرد باید ظهور کند. کمال این اعتدال، در وجودپیغمبر -صلی الله علیه و آله و سلم- می باشد. چنین انسانی راست قامت است و به زبان برخی از روایات این وجود سایه ندارد .
چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
اهدای کتاب آداب الصلاة به مرحوم سید احمد آقا(ره) توسط حضرت امام خمینی(س)
شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
به مناسبت سالروز ارتحال یادگار امام
پدرم! تو که از حال عاشقانت آگاه بودی، تو که از جان شیفته ام خبر داشتی و، می دانستی که من شیدا و بیقرار تو هستم، چگونه تنهایم گذاشتی؟ آخر آن که عمری را در پرتو وجود تو سپری کرده، در ظلمات چگونه تواند زیست؟!
شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
سخنرانی در جمع بانوان جامعة الزهراء (حضرت زهرا (س)، الگوی تمامی زنان)
شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۹:۵۵
درس گفتار شرح کتاب آداب الصلوة/6:
سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰
درس گفتار شرح کتاب چهل حدیث/1:
دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵
کتاب «اجازات امام خمینی (س)» از تازه های موسسه چاپ و نشر عروج است که به قلم حجت الاسلام و المسلمین مهدی حاضری و با پیش گفتار حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم رحمان ستایش، به رشته تحریر درآمده است.
یکشنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
دو جبهه نیست. البته دو تفکر هست، باید هم باشد. دو رأى هست، باید هم باشد. سلیقه هاى مختلف باید باشد.
شنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۹:۵۱
مجلس تنها مَلْجأیى است که براى یک ملت است. مجلس قوه مجتمع یک ملت است در یک گروه.
جمعه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۹:۲۶