دکتر علی آدمی محقق و پژوهشگر، مقاله جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در نگاه امام خمینی با این مقدمه آغاز می کند که: در اندیشه اسلامی ، همواره علم و علم آموزی با تهذیب و دینداری همراه بوده است و این ، حکایت از تقدس فرایند تعلیم و تربیت دارد . تاً کید مکرر قران در تهذیب و تعلیم ، دو رسالت بزرگ پیامبران ،الگوی روشنی را فراروی کسانی می نهد که گام در راه پیامبران می گذارند و رسالت آموزش و راهبری را بر دوش می کشند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶

رضا تابش مولف مقاله بنیان های اخلاق سیاسی در چکیده مقاله هدف از نگارش آنرا اینگونه بیان می کند: اخلاق و سیاست از مفاهیم عمده در حوزه فلسفه سیاسی است که از دیرباز ذهن بسیاری از متفکران را به خود مشغول کرده است. امام خمینی (ره) از جمله اندیشمندان و عالمانی است که تأملاتی عمیق هم در زمینه اخلاق و هم در حوزه سیاست داشته است. از این رو، هدف اصلی در این مقاله بررسی ارتباط اخلاق و سیاست از منظر ایشان می باشد. مفروض اصلی مقاله حاضر این است که از دیدگاه امام خمینی (ره) میان اخلاق و سیاست رابطه تعاملی به معنای تأثیر و تأثر متقابل برقرار است. بر این اساس،می توان اذعان نمود که میان اخلاق و سیاست، رابطه تداول وجود دارد، به عبارت دیگر، اخلاق سیرت سیاست و سیاست صورت اخلاق است. در همین راستا، دیدگاه های عام و رایج در قبال اخلاق و رابطه اخلاق و سیاست مورد مداقه قرار گرفته و دیدگاه امام خمینی (ره) در این حوزه بررسی شده است. پژوهشگر مقاله در ادامه به مباحث : اخلاق زیستی و همسازی اجتماعی؛ داخلاق عقلی و فلسفی؛ اخلاق عرفانی؛شیوه اخلاقی امام خمینی؛ اخلاق سیاسی از منظر امام خمینی ؛رویکردها در باب اخلاق و سیاست؛نظریه یگانگی اخلاق و سیاست؛ارتباط متقابل اخلاق و سیاست؛ عدالت و اخلاق و همچنین آزادی و اخلاق مبسوط می پردازد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
مقاله «دانشگاه مستقل» که به قلم دکتر سید علی قادری به رشته تحریر در آمده با این جمله آغاز می شود که: امام خمینی در 31 شهریور 58 به مناسب شروع سال تحصیلی پیامی به دانشگاهیان نوشتند و سخن خود را با پنج سلام آغاز کردند: «سلام بر دانش و دانشگاه و دانشگاهیانی، سلام بر جوانان برومندی، سلام بر دانشجویان و استادان، و سلام به همه قشرهای دانشجو (صحیفه امام ج 10 ص 78) . در سلام های فوق هم تقدیر از گذشته اکثریت دانشگاهیان قابل انتزاع است و هم جهت گیری ها برای آینده. چرا که یکی از خصوصیات لحن امام وقتی محبوب هایش مورد خطاب قرار می گرفتند این بود که بایدها را به صورت هست ها بیان می کردند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
خرمشهر آزاد شد اما دوام نیاورد، سایه های سنگین قبرها، بر شانه های زخمی نخل ها، آری، خنده های بی هویت اجانب پست دوام نیاورد و حنجره شعله ور شده شهر، بعد از آن همه سکوت، ترکید.حجم آوار و تیر و ترکش و زخم را پشت سرگذاشت و جاده های غریب خود را فراموش نکرد.
سکوت شهر را درهم شکستند و غزل بلند غم و درد را بر دیوارهای شهر نوشتند آتش زدند؛ تمام دلخوشیهای اهالی را. باغچه های اقاقی و اطلسی را زیر سنگینی تانکها، شکستند.
خمپاره ها، جواب بیگناهی شد و کوچه ها، آواری از فروریختن را باور کردند و مرغهای زندگی، از شهر بال گشودند و مرگ تلخِ سراپای شهر را، در هم کشید ...
و این چنین، «خرمشهر»، لباسی از خون و ویرانی بر تن کرد و «خونین شهر» شد.
«خرمشهر» به سوگ نشست و تازیانه های هیولاهای آهن، دل دیوارهای شهر را از هم گسست و این همه سال، در شولای سیاه شب گم شد از میان تیغ و باروت، از لابه لای تلّ خاکستر و تنفر، نسیمی، تل شهر را نوازش می داد. و ستارگان شب، در خود نمی گنجیدند. ـ و این چنین شد که سایه های سنگین تبرها دوام نیاورد و شاخه های شهر، بعد از مرگی دردناک، دوباره نبض زندگی گرفتند.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
در خرمشهر صحنه ای دیدم که یادم نمیرود؛ تانکها در اطراف خرمشهر به گِل نشسته بودند و نمی توانستند حرکت کنند. فرماندهای به نام «سرهنگ ستاد جمیل نجم الدین» آن موقع مسئولیت فرماندهی را به عهده داشت. او به خاطر اینکه تانکها به دست نیروهای ایرانی نیفتد، به هلیکوپترهای عراقی دستور داد که آنها را منهدم کنند. هلیکوپترها هم با موشکهایشان این تانکهای پیشرفتۀ T62 که متعلق به گردان «المهلب» بود را هدف قرار دادند و همه را به آتش کشیدند.**
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
در اسلام دو گونه جنگ است که یکی را جهاد می گویند و آن کشورگیری است با شرطهایی که برای آن شده است و دیگری جنگ برای استقلال کشور و دفع اجانب از آن است." ایشان در مورد این دو نوع جنگ، قائل به تمایز بوده و در ذکر هر یک از آنها می فرمایند:
"جهاد که عبارت از کشور گیری و فتح ممالک است، پس از آن که دولت اسلامی با وجود امام یا به امر امام تشکیل شود و در این صورت، اسلام بر تمام مردان، که به حد بلوغ رسیده باشند و افتاده و عاجز نباشند ومملوک - که از افراد اجانب است - نباشند، واجب کرده است که برای کشور گیری حاضر شوند و قانون اسلام را در سرتاسر ممالک جهان منتشر کنند. در مورد دفاع هم می فرمایند:
"قسم دوم از جنگ اسلامی که به نام دفاع اسم برده شده و آن جنگیدن برای حفظ استقلال کشور و دفاع از اجانب است، به هیچ وجه مشروط به وجود امام یا نایب امام نیست و کسی از مجتهدین نگفته که دفاع را باید با امام یا جانشین آن کرد، بلکه بر تمام افراد توده واجب است به حکم اسلام از کشور اسلامی محافظت کنند و استقلال آن را پابر جا نمایند."
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
دریابان علی شمخانی در مقاله ای با عنوان «حماسه فتح خرمشهر هویت ملت ایران» به تحلیل عملیات بیت المقدس که در دهم اردیبهشت آغاز شد و پس از 24 روز در روز سوم خرداد 61 منجربه آزادسازی خرمشهر گردید، پرداخته است
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
سردار محسن رشید دوست ندارد در مورد خرمشهر گفت وگوی یکطرفه داشته باشد و تصورش بر این است که هر چه این سالها گفته شده، کفایت می کند. او می خواهد به موضوع فتح خرمشهر به صورت چالشی پرداخته شود تا شاید از دل آن، نکاتی به دست آید که تاکنون گفته نشده است. ماجرای خرمشهر و آزادی آن برایش به خاطره ای تاریخی تبدیل شده و با یادآوری هر موضوع گاهی لبخند و گاهی ابروا نش در هم می رود. او از اینکه برخی به شبیه سازی اتفاقات جنگ با اوضاع کنونی کشور می پردازند، گلایه دارد و می گوید: آنچه در فتح خرمشهر و دوران جنگ رخ داد، در زمان و مکان های دیگر قابل شبیه سازی نیست و افرادی که این کار را می کنند، در اشتباه هستند ... . گفت وگو با رئیس سابق مرکز مطالعات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با هم می خوانیم
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
پایان نامه «تاثیر پذیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی از اندیشه و عمل سیاسی امام خمینی(س)» به کتابخانه و آرشیو افزوده شد.
چهارشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
سفیر فدراسیون روسیه همراه با دبیر دوم سفارت و معاون بازرگانی استان مرکزی عصر روز دوشنبه از بیت تاریخی حضرت امام راحل (ره) در شهرستان خمین بازدید کردند.
سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
پایان نامه «تاثیر اندیشه های حضرت امام خمینی(س) در روابط بین الملل» به کتابخانه و آرشیو افزوده شد.
سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزنوشت خاطرات خود از بیست و سوم شهریور ماه 1367 به نقل قول و توصیه های متقاوتی از حضرت امام(س) درباره رابطه با کشورهای اروپایی و آمریکا اشاره کرده است.
سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
رئیس جمهور در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛
دکتر حسن روحانی در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاکید امام (ره) به دوری سپاه از بازی های سیاسی، از زمان روزهای جنگ بوده است. امام از روز اول بر این نکته تاکید کردند که سپاه پاسداران باید متعلق به کل ملت ایران باشد و اگر روزی نیاز به حضور همه داشتیم آن کس که می تواند همه مردم را به نام بسیج و زیر پرچم اسلام و کشور جذب کند، سپاه است.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
یک روز دکتر علی محمد بشارتی زنگ زد به دفتر حضرت امام و گفت: در رابطه با سیاست خارجی سوالی از حضرت امام دارند. مورد سوال در باره قطع رابطه با انگلستان، پس از صدور حکم قتل سلمان رشدی بود.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۷
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
رزش و اهمیت تبلیغ در دنیا در مجامع بشری و در اسلام و روش هدایت قرآن روشن و غیرقابل انکار است. قرآن مجید پیامبران را مبلغ دستورات خداوند و تذکردهنده به آنچه در فطرت و نهاد انسانها قرار داده معرفی میکند از جمله به سوره اعراف آیه 59 الی 62 و آیه 65- 68 که درباره دعوت حضرت نوح و هود، وارد شده توجه شود
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
حجت الاسلام و المسلمین حسن پویا
داوند متعال در قرآن کریم پیامبران و فرستادگانش را به ابلاغ کنندگان رسالت می ستاید و آنان را تبلیغ کنندة دین و نصیحت کنندة امین می داند، آنجا که قرآن از زبان پیامبر می گوید: اُبلغکم رسالات ربّی وأنا لکم ناصحٌ أمین؛1 رسالت های پروردگارم را به شما ابلاغ می کنم، و من خیر خواه امینی برای شما هستم. قرآن از میان همه اوصاف برجسته و بارز پیامبران به دو نکته از آنها اشاره می کند و می گوید: الذین یبلغون رسالات الله ویخشونه ولایخشون أحداً إلا الله؛2 رسولان کسانی بودند که رسالت های الهی را تبلیغ می کردند و فقط از خدا بیم داشتند و بس. و رسول گرامی اسلام را نیز تنها ابلاغ کننده و رسانندة دین الهی می داند و می فرماید: ما علی الرسول الا البلاغ؛3 پیامبر وظیفه ای جز رساندن و ابلاغ پیام الهی ندارد.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
بررسی نقاط ضعف و قوت نهادهای تبلیغی در عرصه دین
تبلیغات دینی به عنوان یکی از مسائل بنیادین جامعه اسلامی همواره مورد توجه ویژه امام خمینی(س) بوده است. ایشان با تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی گامی مهم را در این زمینه برداشتند. برای بررسی نقاط ضعف و قوت نهادهای تبلیغی در عرصه دین و همچنین آشنایی بیشتر با دیدگاه حضرت امام(س) در رابطه با امرمهم تبلیغات دینی، به گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی نشسته ایم. حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی در این مصاحبه به تشریح دیدگاه های حضرت امام(س) در زمینه تبلیغات دینی و تجربیات خوشان پرداخته است.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
امام نمی خواستند تبلیغات دینی حکومتی شود
تبلیغات دینی و رساندن پیام اسلام به مخاطبان و علاقمندان در دیدگاه حضرت امام خمینی(س) دارای اهمیت مضاعفی است. برای تشریح دیدگاه حضرت امام(س) و بررسی نقاط ضعف و قوت نهادهای تبلیغی در عرصه دین به گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نشسته ایم. حجت الاسلام و المسلمین حشمتی علاوه بر اینکه سال ها از مدیران حوزه تبلیغات بوده و مسوولیت معاونت سازمان تبلیغات اسلامی را برعهده داشته ارتباط نزدیک و رودرو با مردم از طریق امامت مسجد را نیز حفظ کرده و همچنان که خود نیز در مصاحبه بیان می کند این شیوه سنتی تبلیغ را دارای مزایا و محسنات بسیاری می داند.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
به اعتقاد حضرت امام عرفان اسلامی، تفسیر انفسی آیات، روایات و مناجات اهل بیت علیهم السلام است. به دیگر سخن، عرفان حضرت امام عبارت است از عرفان ناب اسلامی که ریشه در معارف و آموزه های دینی دارد. عنصر دیگری که در ماهیت عرفان امام خمینی نقش مهمی دارد و اساساً در عرفان اسلامی، تحول و انقلاب بزرگی پدید آورده است، هماهنگی عرفان و حماسه مقدس است. امام خمینی فقاهت، حکمت فلسفی، معرفت عرفانی، سیاست و مدیریت اسلامی را در خدمت شناخت آموزه های وحیانی و پیاده کردن آن قرار داد. امام خمینی با بهره مندی از چنین عرفان پویایی و با آگاهی از ژرفای معارف دینی توانست با ایجاد رستاخیز بزرگ اسلامی، امت اسلامی را بیدار کند و بر مبنای آموزه های دینی، نظام سیاسی نوینی تشکیل دهد که برای جهان معاصر پدیده ای ناشناخته و غیر قابل پیش بینی بود.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
دکتر حمید انصاری
دشواری و پیچیدگی مفهوم اخلاق، و بخصوص اخلاق اجتماعی از یکسو و جامعیت شخصیت حضرت امام و قلههای رفیعی که آن بزرگ در وادی معنویت و سیر و سلوک عرفانی و اخلاقی طی کرده است و رازها و رمزها و زوایای ناشناخته و بعضاًدست نیافتنی آن روح متعالی و مهذّب از سوی دیگر چنان است که امکان ارایه مطلبی جامع را در نوشتاری محدود نمیدهد و اساساً حق آنست که در این باب، ارباب فضایل، و علم و اخلاق و بزرگانی که سالها از آبشخور مکتب تربیتی و اخلاقی امام سیراب شدهاند سخن بگویند.
بدون تردید رفتارهای اخلاقی و آداب معاشرت و اخلاق اجتماعی حضرت امام ریشه در مبانی اعتقادی و اصول اندیشه دینی او دارد. اخلاق اجتماعی امام و رفتارهای تربیتی او بر همان اصولی مبتنی است که قیام و انقلاب، سیاست و رهبری، و فقه و فقاهت او بر آن اصول مبتنی است. عرفان امام و نظام معرفتِ دینیِ حاکم بر تار و پود وجود امام که او را در عرص فقه و فقاهت: مرجع مؤمنین، و در پهن سیاست و حکومت: رهبر مسلمین، قرار داده است و همین عرفان و نظام معرفتی و عقیدتی است که وی را در عرص اخلاق و رفتارها و روابط اجتماعی نیز امام و اسوه ساخته است.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۷
امام، اخلاق و سیاست نام کتابی است درباره اخلاق و نسبت آن با سیاست از دیدگاه امام خمینی. بخش اول کتاب مزبور نگاهی دارد به اصول اخلاق نظری امام و آموزه های اساسی ایشان در باب اخلاق؛ بخش دوم تأملی دارد بر رابطه اخلاق و سیاست؛ و بخش سوم به سیاست اخلاقی و عناصر اخلاقی در سیاست می پردازد.
نویسنده این کتاب حجت الاسلام سیدحسن اسلامی است. ایشان دارای ترجمه و تألیفاتی چند در موضوعات مختلف است در کتاب امام، اخلاق و سیاست با به چالش کشیدن نسبت میان اخلاق و سیاست تعارض و تقارن آن را مورد ارزیابی قرار می دهد. وی معتقد است: از نظر سیاستمدار چیزی به نام مقولات ثابت یا آرمانهای یکسان اخلاقی برای بشر وجود ندارد.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۶
مهدی سلطانی زمانی
دانش و بینش، دو مشخّصه عمده حیات بشری و وجه تمایز آن با سایر نمودهای حیات در پهنه گیتی محسوب میگردند و با رهیابی این دو عنصر ارجمند به ساحت عمل مخلصانه، حرمت و کرامت انسانی شکل میگیرد و بدون آنها آدمی چون ظرفی گلین خواهد بود که در آن جواهراتی چند نهادهاند، بیآن که ظرف، کمترین ارزش افزوده یافته باشد. از دیدگاه امام خمینی انسان، آنگاه انسان است و به کرامت انسانی دست مییابد که خاک وجودش با زلال دانش و بینش در هم آمیخته و صنعتی نوین در قالب اخلاق و منش متعالی از آن تولّد یابد، بنابراین اخلاق، عصاره همه ارزشهای ذاتی و اکتسابی انسان و چکیده تعالیم آسمانی پیامبران است.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲
آیة اللّه عباسعلی عمید زنجانی
انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام رحمه الله و بنیان گذار جمهوری اسلامی، به لحاظ پیچیدگی ماهیت و عناصر تشکیل دهندۀ آن، از ابعاد مختلفی می تواند مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. امروزه شاهد تحلیل های گوناگون و احیاناً متضاد و یا غیر قابل جمعی می باشیم؛ تحلیل هایی که با اهداف خاص یا فرضیه های از پیش تعیین شده و یا با ظرفیت های فکری تحلیل گران در داخل و خارج کشور، مطرح گردیده است.
به نظر می رسد دنیای بی مرز سیاست، به ویژه سیاست رسانه ای و مطبوعاتی، راهی بهتر از گذشته در پیش گرفته است. روزهای نخستین پیروزی انقلاب، شاهد نفی به جای تحلیل بودیم؛ حتی آن ها که اندکی واقع بین بودند و توان نفی نداشتند، این پدیدۀ بزرگ معاصر را به ریشخند و تمسخر می گرفتند و با چند کلمۀ استهزا آمیز، سر و ته حادثۀ بزرگ تاریخ معاصر را به هم می آوردند.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰
گفتگو با دکتر محمدباقر قهرمانی
آقای دکتر محمدباقر قهرمانی (عضو هیئت عملی دانشکده هنرهای زیبا و هنرهای نمایشی دانشگاه تهران) تحصیلات خود را در رشته تئاتر و فیلم در دانشگاه بین المللی آمریکا به اتمام رسانده اند و به تدریس کارگردانی تلویزیونی، فیلمنامه نویسی و ارتباطات مردمی اشتغال دارند. ایشان مقالات متعددی در زمینه تئاتر و سینما به رشته تحریر درآورده اند، دو کتاب درباره اصول و اجرای نمایشی در دست چاپ دارند و فیلم های متعددی نیز در عرصه تبلیغات و آموزشی و مستندسازی، تهیّه کرده اند. مصاحبه ای با ایشان انجام داده ایم که در پی به نظر خوانندگان گرامی می رسد.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
نجمه کیخا
اهمیت سیاست و اخلاق و نقش آنها در زندگی آدمی، انجام پژوهش در این زمینه و روشن شدن بیشتر این مفاهیم را ضروری میسازد به ویژه از آن روی که روشن شدن تعاملات اخلاق و سیاست، تکلیف بسیاری دیگر از مقولات
با شناخت چگونگی ارتباط اخلاق و سیاست در هر شرایط و روند تاریخی، میتوان دریافت که چه عواملی در این ارتباط مؤثرند و چگونه این دو موارد مختلف بر یکدیگر تأثیر گذارده و با یکدیگر تعامل میکنند که وضعیت جامعه در آن شرایط متفاوت و متمایز از وضعیت دیگر میشود. این مسأله را میتوان در زمانه و شرایط فعلی نیز پی گرفت و آثار و پیامدهای احتمالی آن را دریافت و در جهت تحقق درست مفاهیم ارزشی در حوزه عمومی، سیاستگذاری و برنامهریزی نمود. با این قصد و هدف، تعامل اخلاق و سیاست در اندیشه امام خمینی مورد بررسی قرار گرفت.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
آنچه در ذیل می آید متن سخنرانی پروفسور حامد الگار در کنگره بینالمللی امام خمینی (س) و احیای تفکر دینی است. در این سخنرانی این اندیشمند جهان وطنی مسلمان، به اهمیت نماز جمعه در اسلام، تاریخچه آن و سیاست حاکمان اسلامی در برابر این آیین عبادی سیاسی بخصوص سیاست رژیم پهلوی و احیای نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (س) می پردازد.
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
نماز جمعه یکی از مهمترین نهادهای تاریخ انقلاب اسلامی است که علاوه بر تاثیر فراوان در نظام جمهوری اسلامی، چند و چون فراوانی در ساختار سیاسی و اجتماعی کشور دارد. نماز جمعه اکنون یکی از مهمترین تریبون های سیاسی نظام است هر آنچه در این تریبون مطرح می شود، راه به فردا باز می کند. آنچه در ذیل می آید، حاصل گفت و گو با آیت الله کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان است که به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی انجام شده است:
دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴