دوچرخه ایرانی هم دارید؟
نه و تا آنجایی که اطلاع دارم اکنون هیچ شرکتی در کشور ما به تولید این محصول نمی پردازد. باز هم مربوط می شود به بحث به صرفه بودن . تولید هر محصولی باید توجیه اقتصادی داشته باشد. هر شرکت یا کارخانه ای بعد از هزینه هایی که برای تولید یک محصول می کند باید بتواند تولیدات خود را به قیمتی به فروش برساند که برایش سودی هم داشته باشد تا بتواند به کارش ادامه دهد. در حال حاضر شرایط به گونه ای است که اگکر این محصولات از کشوری دیگر وارد شوند به قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده خواهند رسید. حتی در خیلی از کشورهای دیگر دنیا هم، کارخانه هایی که محصولی مانند دوچرخه تولید می کرده اند یا دیگر این کار را نمی کنند و یا اینکه هنوز دوچرخه ای با همان مارک تولید می کنند آن را در کشور دیگری مانند چین می سازند که دارا ی نیروی کار ارزان تری است و تنها به این صورت می توانند قیمت محصولات خود را پایین نگه دارند.
ولی قیمت دوچرخه با وجود اینکه وسیله خیلی ساده ای است و موتور ندارد که پایین نیست؟
باید قیمت آن را نسبت به دیگر محصولات در نظر بگیرید بالاخره دوچرخه با تمام ساده بودنش دارای قطعات بسیاری مانند بدنه، طوقه، پره ، زین ، ترمز، زنجیر و ... است.
برای همه رده های سنی هم که دوچرخه دارید؟
امروزه بله، اما دوباره سری به گذشته بزنیم. زمانی که من وارد این کار شدم در آن زمان دوچرخه ای برای کودکان وجود نداشت و اصلا چنین چیزی ساخته نمی شد، لااقل من به یاد ندارم همه دوچرخه ها همان دوچرخه های 28 بودند که بزرگسالان سوار می شدند. اگر کوچکترها می خواستند دوچرخه سواری کنند سوار همان ها می شدند؛ البته سوار که نمی شدند چون قدشان نمی رسید اگر می خواستند روی زین اش بنشینند پایشان به رکاب نمی رسید . اگر می خواستند به
نام: وس براون
سن: 30 ساله
ملیت: انگلستان
باشگاه قبلی: منچستر یونایتد
باشگاه فعلی: منچستر یونایتد
مجلات دوست کودکانمجله کودک 412صفحه 11