سخنرانی در جمع مردم خوزستان (توطئه در اجرای احکام اسلامی)

ترس مخالفان از قانون اساسی اسلامی

اهدنا الصراط المستقیم / دوازدهم رمضان / حرم مطهر آقا امام حسین(ع)

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم

اهدنا الصراط المستقیم / دوازدهم رمضان / حرم مطهر آقا امام حسین(ع)

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم ‌‌نورانیت و ظلمانیت علم‌ شما آقایان، که در راه اسلام و علم قدم برمی دارید و متلبس به لباس اسلام و لباس انبیا‌‎ ‎‌شده اید و متلبس به لباس روحانیت شده اید، گمان نکنید که درس خواندن بدون اینکه‌‎ ‎‌قرائت به اسم رب باشد برایتان فایده دارد. گاهی ضرر دارد. گاهی علم غرور می آورد.‌‎ ‎‌گاهی علم انسان را پرت می کند از «صراط مستقیم». اینهایی که دین ساز بودند اکثراً اهل‌‎ ‎‌علم بودند. اینهایی که دعوت برخلاف واقع کردند اکثراً از اهل علم هستند. صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۲۸ گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / یازدهم رمضان / امامزاده هاشم (ع)

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم

اهدنا الصراط المستقیم / یازدهم رمضان / امامزاده هاشم (ع)

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم راه چپ و راست، راه جهنم‌ «طبیعت» متن جهنم است. در آن‌‎ ‎‌عالم ظهور که می کند، طبیعت جهنم است. الآن ما در متن جهنم داریم حرکت می کنیم.‌‎ ‎‌اگر این راه را طی کردیم، آن روز که جسر جهنم ظاهر می شود، در این چشمهای مردم‌‎ ‎‌در آن عالم ظاهر می شود، آنکه این راه را طی کرده است از آن جسر عبور می کند؛ آنکه‌‎ ‎‌این راه را طی نکرده است در جهنم واقع می شود؛ می افتد از راه. کج است دیگر. یک راه‌‎ ‎‌مستقیم، که اوصافش هم که گفتند و شنیدید و دقیقتر از موست، راه باریک است و‌‎ ‎‌تاریک است، و نور «هدایت» می خواهد: ‌‌إهدنا الصراط المستقیم‌‌. خداوند هدایت کند ما را. ‌صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۲۸ گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / دهم رمضان / مدرسه ابراهیم خان ظهیرالدوله کرمان

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم

اهدنا الصراط المستقیم / دهم رمضان / مدرسه ابراهیم خان ظهیرالدوله کرمان

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم راه چپ و راست، راه جهنم‌ ‌هر چه درس بخوانید و به اسم «ربّک» نباشد، از صراط مستقیم دورید. و هر چه زیادتر‌‎ ‎‌درس بخوانید دورتر می شوید. اگر اَعلَمِ مَن فی الأرض بشوید و به اسم ربّک نباشد، اَبعَدِ‌‎ ‎‌از خدای تبارک و تعالی هستید! از صراط مستقیم بعیدتر می شوید. یا صراط مستقیم‌‎ ‎‌است، که یک سرش جسر جهنم، یک طرفش طبیعت است؛ یک طرفش بهشت است.‌‎ ‎‌آخر مرتبۀ بهشت «لقاءالله » است. آنجایی است که غیر انسان هیچ کس راه ندارد؛ فقط‌‎ ‎‌انسان راه دارد. صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۲۸ گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / نهم رمضان / شاه چراغ شیراز

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم

اهدنا الصراط المستقیم / نهم رمضان / شاه چراغ شیراز

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم راه چپ و راست، راه جهنم‌ اختیار با شماست که این دو راه را اختیار کنید: یا صراط مستقیم انسانیت را؛ یا انحراف‌‎ ‎‌به چپ، یا انحراف به راست. از هر طرف انحراف باشد، از انسانیت دور می شود. هر چه‌‎ ‎‌جلو برود دورتر می شود. کسی که از راه مستقیم منحرف شد هر چه پیش برود دورتر‌‎ ‎‌می شود از راه اگر از راه مستقیم انسانیت ‌‌[‌‌دور شد‌‌]‌‌. یعنی آن راهی که انبیا آمدند معرفی‌‎ ‎‌کنند آن راه را؛ مأمورند برای اینکه آن راه را معرفی کنند. خدای تبارک و تعالی هم در‌‎ ‎‌سورۀ «حمد» می فرماید که ‌‌إِهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ. صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِم‌‎ آنهایی که تو به‌‎ ‎‌آنها نعمت دادی؛ آنها را منعم کردی؛ رحمت را بر آنها وارد کردی؛ هدایت را بر آنها‌‎ ‎‌وارد کردی. ‌صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۲۷ گوینده: مژده لواسانی

خدایا ایران را تقویت کن

سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی (منشأ بروز اختلاف)

خدایا ایران را تقویت کن

تلاش برای تهذیب نفس و خودسازی‌‌ ‌ ‌خدایا! ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانی هستیم که هیچ نداریم، ما هیچیم و هر چه‌‎ ‎‌هست تویی. ما اگر چنانچه خلاف می کنیم نادانیم، تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه‌‎ ‎‌مبارک رمضان وارد کن به طوری که با رضای تو وارد بشویم در او. خدایا! تو ما را لیاقت‌‎ ‎‌بده که در این مهمانی که از ما کردی به طور شایسته وارد بشویم. خدایا! این ایران که از‌‎ ‎‌همۀ اطراف به او هجوم شده است، برای اسلام، این ایران را تو تقویت کن.‌ ‌صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۴۸۱

اهدنا الصراط المستقیم / هشتم رمضان / مسجد آقابزرگ کاشان

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم

اهدنا الصراط المستقیم / هشتم رمضان / مسجد آقابزرگ کاشان

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم ‌‌انسان بر سر دو راهی‌ می گویند: ‌‌وَالعَصرِ. إِنَّ الإنسانَ لَفِی خُسرٍ‌‎ «عصر» انسان‌‎ ‎‌کامل است؛ امام زمان ـ سلام الله علیه ـ است. یعنی «عصارۀ» همۀ موجودات. قسم به‌‎ ‎‌عصارۀ همه موجودات، یعنی قسم به انسان کامل. ‌‌إِنَّ الإنسَانَ لَفِی خُسر ‌‌این «انسان» که اینجا‌‎ ‎‌می گویند همین انسان یک سر و دو گوشی است که ماها انسانش می گوییم. خطاب با‌‎ ‎‌ماست. سر دو راهی واقع شده ایم، یک راه، راه انسانیت است، که این «صراط مستقیم»‌‎ ‎‌است. صراط مستقیم یک سرش به طبیعت است؛ یک طرفش به الوهیت. راه مستقیم از‌‎ ‎‌«علق» شروع می شود. منتها بعضی از آنها طبیعی است، و آنجایی که مهم است آنجایی‌‎ ‎‌است که ارادی است. یک سرش طبیعت است، یک طرفش مقام الوهیت. و انسان از‌‎ ‎‌طبیعت شروع می کند، تا اینکه برسد به آنجایی که در وهم من و تو نمی آید: «آنچه در‌‎ ‎‌وهم تو ناید آن شوم».‌ ‌صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۳۲۷ گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / هفتم رمضان / مسجد جمکران

اهدنا الصراط المستقیم / هفتم رمضان / مسجد جمکران

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم ‌‌ دنیا، معبر آخرت‌ این دنیا دنیایی است که عبور از آن باید بکنیم ما؛ دنیایی نیست که در اینجا ما زیست‌‎ ‎‌کنیم. این راه است؛ این صراط است که اگر توانستیم مستقیماً این صراط را طی کنیم،‌‎ ‎‌همان طوری که اولیای خدا طی کردند ـ «جُزْنا وَ هِیَ خامِدَة»‌‎ اگر توانستیم که از این‌‎ ‎‌صراط به طور سلامت عبور بکنیم، سعادتمندیم. و اگر خدای نخواسته در اینجا، در این‌‎ ‎‌راه، لغزش داشته باشیم در آنجا هم همین لغزش ظهور پیدا می کند، در آنجا هم موجب‌‎ ‎‌لغزشها می شود، موجب گرفتاریها می شود. صحیفه امام؛ ج ۳، ص ۲۳۵ گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / ششم رمضان / مسجد کبود تبریز

اهدنا الصراط المستقیم / ششم رمضان / مسجد کبود تبریز

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم ‌در بیان آنکه مؤمن بر طریق مستقیم است ‌حق تعالی به مقام اسم جامع و رب الانسان بر صراط مستقیم است؛ چنانچه فرماید:‌‌ انَّ رَبِّی عَلی صِراطٍ مُستَقِیمٍ ‌‌؛‌‎ یعنی مقام وسطیت و جامعیت بدون فضل صفتی بر صفتی و ظهور اسمی دون اسمی؛ و مربوبِ آن ذات مقدس بدین مقام نیز بر صراط مستقیم است، بدون تفاضل مقامی از مقامی و شانی از شانی؛ چنانچه در معراج صعودی حقیقی و غایت وصول به مقام قرب، پس از عرض عبودیت و ارجاع هر عبادت و عبودیتی از هر عابدی به ذات مقدس، و قصر اعانت در جمیع مقامات قبض و بسط به آن ذات مقدس بقوله:‌‌ ایَّاکَ نَعبُدُ وَ ایَّاکَ نَستَعِینُ ‌‌، عرض کند:‌ اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ ‌‌؛ و این صراط، همان صراطی است که ربّ الانسان الکامل بر آن است، آن بر وجه ظاهریت و ربوبیت، و این بر وجه مظهریت و مربوبیت.‌ ‌‌شرح چهل حدیث؛ ص ۵۳۱ ‌گوینده: مژده لواسانی

روز ارتش جمهوری اسلامی

اولین رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حضور امام خمینی

روز ارتش جمهوری اسلامی

رژه ارتش در حضور امام خمینی (س) اولین رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حضور امام خمینی(س) با حضور شهید سرلشکر ولی الله فلاحی فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده هوانیروز سرهنگ خلبان اسکندر عمادی در تاریخ ۱۳۵۸/۴/۱۹ ای ارتش دلیر وطن/دوباره در کنار من بمان/بمان مشو جدا از من/با حیله جهان خوارگان/به کین/حق چو دشمنان/دگر مخور فریب شان/انقلاب وحدت ملت آفرین/پرده های جدایی ز هم درید/از افق مهر میهن تابید/روز تو روز من روز ما رسید/وابستگی به پایان رسد/وطن دگر ز غم رهد/ز سلطه و ستم رهد. سرودی به یاد شهید فراشاهی با آهنگسازی علی اکبرپور و خوانندگی رشید وطن دوست و شعری از مجتبی کاشانی

اهدنا الصراط المستقیم / پنجم رمضان / حرم حضرت معصومه (س)

اهدنا الصراط المستقیم / پنجم رمضان / حرم حضرت معصومه (س)

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم ‌در بعض مکاید شیطان است‌‌ ‌ ‌و در حدیث دیگر است که مقصود از «صراط مستقیم» علی، علیه السلام، و ائمه، علیهم السلام، است. ‌‎ و از کافی شریف از فضیل منقول است که گفت: «با جناب باقر العلوم، علیه السلام، داخل مسجد الحرام شدم، و آن حضرت به من تکیه کرده بود. پس، آن حضرت نظر مبارک افکند به سوی مردم و ما در باب بنی شیبه بودیم، پس فرمود، ای فضیل، این طور در جاهلیت طواف می کردند! نه می شناختند حقی را و نه تدین به دینی داشتند. ای فضیل، نظر کن به آنها، پس همانا به رویها واژگونه در افتادند.‌ ‌ أَ فَمَنْ یَمْشی ...‌‌ [را] و «صراط مستقیم» را تفسیر به حضرت امیر المؤمنین و اوصیا، علیهم السلام، فرمود.» ‌ ‌‌شرح چهل حدیث؛ ص ۵۳۳-۵۳۴ ‌گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / چهارم رمضان / مسجد جامع یزد

اهدنا الصراط المستقیم / چهارم رمضان / مسجد جامع یزد

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم ‌در بعض مکاید شیطان است‌‌ ‌ ‌«أَ فَمَنْ یَمْشی مُکِبّاً عَلی وَجْهِهِ أَهْدی أَمَّنْ یَمشی سویّاً عَلی صِراطٍ مُستَقیمٍ»؟‌‌ فرمود: «خدای تعالی در این آیه شریفه مثلی زده است، و آن مثل کسانی است که اعراض نمودند از ولایت امیر المؤمنین، علیه السلام، که آنها گویی راه می روند به رویهای خود و به هدایت نرسند. و کسانی را که متابعت آن حضرت نمودند، قرار داده به راه مستوی و راست. و «صراط مستقیم» امیر المؤمنین، علیه السلام، است.‌ ‌‌شرح چهل حدیث؛ ص ۵۳۳ ‌گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / سوم رمضان / مسجد نصیرالملک شیراز

اهدنا الصراط المستقیم / سوم رمضان / مسجد نصیرالملک شیراز

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم ‌در بعض مکاید شیطان است‌‌ ‌ قلوبی که از حق و حقیقت معرض ‌‌هستند و از فطرت مستقیمه خارج اند و به دنیا مقبل و متوجهند، سایه آنها نیز مثل خودشان از استقامت خارج و منکوس و رو به طبیعت و دنیا، که اسفل السّافلین است، می باشد، و شاید در آن عالم بعضی با روی خود راه روند و پاهای آنها رو به بالا باشد، و بعضی با شکمهای خود راه روند، و بعضی با دست و پای خود چون حیوانات راه روند، چنانچه در این عالم مشی آنها چنین بوده: أ فمن یمشی مکبّا علی وجهه أهدی أم من یمشی سویّا علی صراط مستقیم.‌‎‎‌ ممکن است این مجاز در عالم مجاز در عالم حقیقت و ظهور و بروز روحانیت حقیقت پیدا کند. ‌‌شرح چهل حدیث؛ ص ۵۳۲-۵۳۳ ‌گوینده: مژده لواسانی

توبه در ماه شریف و رحمت

سخنرانی در جمع خانواده های شهدای هفتم تیر (هوشیاری در مقابل توطئه ها)

توبه در ماه شریف و رحمت

نصیحت به فریب خوردگان از منافقین‌ ‌ من‌‎ ‎‌از خدای تبارک و تعالی می خواهم که ما را موفق کند در این ماه شریف، در این ماه‌‎ ‎‌رحمت، ما را موفق کند که توبه بکنیم از گناهانی که داریم. اهوای ما را، هواهای نفسانیه‌‎ ‎‌مارا، یک قدری از دستمان بگیرد و این ملت عزیز ما را با همین قدرتی که دارد حفظ کند‌‎ ‎‌ان شاءالله. ‌‌صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۳۲

اهدنا الصراط المستقیم / دوم رمضان / مسجد شیخ لطف الله اصفهان

اهدنا الصراط المستقیم / دوم رمضان / مسجد شیخ لطف الله اصفهان

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم حدیث ۲۲ کراهت از مرگ اگر در این عالم به راه راست نبوت و طریق مستقیم ولایت قدم زده باشی و از جاده ولایت علی بن ابی طالب، علیه السلام اعوجاج پیدا نکرده باشی و لغزش پیدا نکنی، خوفی برای تو در گذشتن از صراط نیست، زیرا که حقیقت صراط صورت باطن ولایت است، چنانچه در احادیث وارد است که امیر المؤمنین صراط است.‌‎‎‌ و در حدیث دیگر است که «ماییم صراط مستقیم.‌‎‎‌» و در زیارت مبارکه جامعه است که أنتم السّبیل الأعظم و الصّراط الأقوم.‌‎‎‌ و هر کس در این صراط به استقامت حرکت کند و پای قلبش نلرزد، در آن صراط نیز پایش نمی لغزد و چون برق خاطف از آن بگذرد.‌‌ شرح چهل حدیث؛ ص ۳۶۰ ‌گوینده: مژده لواسانی

اهدنا الصراط المستقیم / اول رمضان / حرم مطهر امام رضا (ع)

اهدنا الصراط المستقیم / اول رمضان / حرم مطهر امام رضا (ع)

شرح امام خمینی (س) از الصراط المستقیم فصل در بیان علاج تکبر است انسان مسافر است، و هر مسافر زاد و راحله می خواهد. زاد و راحله انسان خصال خود انسان است. مرکوب این سفر پر خوف و خطر و این راه تاریک و باریک و صراط احدّ از سیف و ادقّ از شعر‌‎‎‌، همت مردانه است. نور این طریق مظلم ایمان و خصال حمیده است. اگر سستی کند و فتور نماید، از این صراط نتواند گذشت، به رو در آتش افتد و با خاک مذلت یکسان شده به پرتگاه هلاکت افتد. و کسی که از این صراط نتواند گذشت، از صراط آخرت نیز نتواند گذشت.‌ شرح چهل حدیث؛ ص ۹۸ ‌گوینده: مژده لواسانی

عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد

سخنرانی در جمع گروهی از مسئولین نظام (قداست ماه های شعبان و رمضان)

عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد

ماه مبارک رمضان، ماه نبوت ما در ماه شعبان هستیم و‏‎ ‎‏چند روز دیگر در ماه رمضان واقع می شویم. ماه رمضان، ماه نبوت است و ماه شعبان، ماه‏‎ ‎‏امامت. ماه رمضان، لیلة القدر دارد و ماه شعبان، شب نیمۀ شعبان دارد که تالی لیلة القدر‏‎ ‎‏است. ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه لیلة القدر ‏‏[‏‏دارد‏‏]‏‏ و ماه شعبان مبارک است؛‏‎ ‎‏برای اینکه نیمۀ شعبان دارد. ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه نزول وحی در او شده‏‎ ‎‏است یا به عبارت دیگر، معنویت رسول خدا وحی را نازل کرده است. و ماه شعبان معظم‏‎ ‎‏است؛ برای اینکه ماه ادامۀ همان معنویات ماه رمضان است. این ماه مبارک رمضان جلوۀ‏‎ ‎‏لیلة القدر است که تمام حقایق و معانی در او جمع است. و ماه شعبان، ماه امامان است که‏‎ ‎‏ادامۀ همان است. در ماه مبارک رمضان، مقام رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به‏‎ ‎‏ولایت کلی الهی بالأصالة تمام برکات را در این جهان بسط داده است. و ماه شعبان، که‏‎ ‎‏ماه امامان است، به برکت ولایت مطلقه، به تبع رسول الله همان معانی را ادامه می دهد.‏.. صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۲۴۸-۲۴۹

دشمن شناسی یک ضرورت است؛ لحـظـه ای نـبـایـد از کـیـدِ دشمـنان غـافـل بـمـانـیم

سخنرانی در جمع طلاب مدرسه فیضیه و مبلغان (راه الهی و راه شیطانی)

دشمن شناسی یک ضرورت است؛ لحـظـه ای نـبـایـد از کـیـدِ دشمـنان غـافـل بـمـانـیم

ماه مبارک رمضان، ماه نبوت ما در ماه شعبان هستیم و‏‎ ‎‏چند روز دیگر در ماه رمضان واقع می شویم. ماه رمضان، ماه نبوت است و ماه شعبان، ماه‏‎ ‎‏امامت. ماه رمضان، لیلة القدر دارد و ماه شعبان، شب نیمۀ شعبان دارد که تالی لیلة القدر‏‎ ‎‏است. ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه لیلة القدر ‏‏[‏‏دارد‏‏]‏‏ و ماه شعبان مبارک است؛‏‎ ‎‏برای اینکه نیمۀ شعبان دارد. ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه نزول وحی در او شده‏‎ ‎‏است یا به عبارت دیگر، معنویت رسول خدا وحی را نازل کرده است. و ماه شعبان معظم‏‎ ‎‏است؛ برای اینکه ماه ادامۀ همان معنویات ماه رمضان است. این ماه مبارک رمضان جلوۀ‏‎ ‎‏لیلة القدر است که تمام حقایق و معانی در او جمع است. و ماه شعبان، ماه امامان است که‏‎ ‎‏ادامۀ همان است. در ماه مبارک رمضان، مقام رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به‏‎ ‎‏ولایت کلی الهی بالأصالة تمام برکات را در این جهان بسط داده است. و ماه شعبان، که‏‎ ‎‏ماه امامان است، به برکت ولایت مطلقه، به تبع رسول الله همان معانی را ادامه می دهد.‏.. صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۲۴۸-۲۴۹

رسانه ها و نویسندگان استقلال روحی در ملت ایجاد کنند و امید آفرین باشند

سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم (اغفال جهان سوم در جهت استثمار آنها)

رسانه ها و نویسندگان استقلال روحی در ملت ایجاد کنند و امید آفرین باشند

ضرورت امیدوار بودن ملت‌ نویسنده های ما، گویندگان ما همه شان دنبال این باشند که‌‎ ‎‌به این ملت امید بدهند. مأیوس نکنند ملت را. بگویند توانا هستیم. نگویند ناتوان هستیم.‌‎ ‎‌بگویند خودمان می توانیم و واقع همین طور است، می توانیم. اراده باید بکنیم.‌‎ ‎‌نویسنده های ما بهترین خدمتشان امروز این است که این ملتی که ایستاده در مقابل شرق و‌‎ ‎‌غرب و نمی خواهد تحت نظام شرق یا نظام غرب باشد، امید به آنها بدهند که می توانید تا‌‎ ‎‌آخر وابسته به شرق و غرب نباشید. اگر این نویسنده ها، این گوینده ها به جای اینکه به هم‌‎ ‎‌اشکالتراشی بکنند، به جای اینکه به جان هم بریزند، با هم امید در ملت ایجاد کنند.‌‎ ‎‌اطمینان در ملت ایجاد کنند. استقلال روحی در ملت ایجاد کنند. اگر این خدمت را این‌‎ ‎‌رسانه های گروهی، این مطبوعات، این نویسندگان، این گویندگان ، این اطمینان را در‌‎ ‎‌ملت ایجاد کنند ما تا آخر پیروز هستیم. صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۵۳۷

در حکومت اسلامی شکنجه ممنوع است

سخنرانی در جمع اعضای هیأت بازرگانان ایرانی (خیانت حقوق بشر ـ مستضعفان)

در حکومت اسلامی شکنجه ممنوع است

زندانهای ما و زندانهای شاه‌ من اعلام کردم این را، اعلامیه داده ام، که‌‎ ‎‌حبسی را در حکومت اسلامی ـ ولو هر چه مجرم باشد ـ حبسی را حق ندارند به اینکه‌‎ ‎‌گرسنگی بدهند، حق ندارند به اینکه یک سیلی به او بزنند، حق ندارند به اینکه او را‌ شکنجه بکنند، حق ندارند که یک کلمۀ درشت به او بگویند. آنقدری که حقش این‌‎ ‎‌است که محاکمه اش بکنند، هر طور جرمی که دارد به آن جرم ‌‌[‌‌مجازات‌‌]‌‌ بکنند، جزا به‌‎ ‎‌او بدهند؛ بیشتر از این نه. صحیفه امام، ج ۷، ص ۳۱۰-۳۱۱

جمهوری اسلامی

سخنرانی در جمع مردم و تأکید بر رأی به «جمهوری اسلامی»

جمهوری اسلامی

آزادی و استقلال، هدیۀ جمهوری اسلامی‏ امروز رفتم در محلی‏‎ که شهدای قم جان خود را برای اسلام و جمهوری اسلام از‏‎ ‎‏دست دادند. برای اینکه آنها را شاد و ملت اسلام را دلگرم کنم، به جمهوری اسلامی‏‎ ‎‏رأی دادم. من امیدوارم که همۀ ملت اسلام و همۀ ملت ایران موفق باشند و ملت ما رأی به‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی بدهند. جمهوری اسلامی برای ما سرنوشت آزاد، و خوشبختی و‏‎ ‎‏استقلال هدیه می آورد؛ و دشمنان اسلام می خواهند اخلال در امر کنند و ملت ما باید‏‎ ‎‏پافشاری کند و رأی خودشان را به جمهوری اسلامی بدهند. ‏ ‏‏البته بعد از این مرحله باز مراحل دیگر داریم، و آن تأسیس مجلس مؤسسان است که‏‎ ‎‏باید به قانون جدید اساسی رأی بدهند و بعد از آن، انتخابات است که آنها باید نمایندگان‏‎ ‎‏خود را به مجلس بفرستند و ‏‏[‏‏آن‏‏]‏‏ مراحل، نهایی ترین مراحل نهضت است و سپس‏‎ ‎‏مرحلۀ ایران سازی فرا می رسد و پیاده شدن قانون اسلام در همۀ قشرهای مملکت. آن هم‏‎ ‎‏آن است که ما آرزو داریم، و امیدوارم با پشتیبانی همۀ ملت به آرزوی خودمان برسیم. و‏‎ ‎‏قبل از همه از ملت می خواهم امروز و فردا هم رأی بدهند؛ به جمهوری اسلامی رأی‏‎ ‎‏بدهند. من از همۀ ملت می خواهم امروز و فردا رأی بدهد، که سعادت آنها در این است.‏ و رأی خود را به صندوق بریزند و مواظب باشند که خیانتگران توفیق خرابکاری نیابند... صحیفه امام، ج ۶، ص ۴۵۰-۴۵۱

صفحه 23 از 61 < قبلی | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | بعدی >