آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: همه باید فلسطین را مسأله خود بدانند. چرا که فقط مساله ی یک تکه از جهان نیست، بلکه مساله ی همه مظلومان جهان است. نباید اجازه داد صهیونیست ها قیافه ی مظلومیت به خود بگیرند. اصل وجود اسراییل دروغ است و مظلومیت آنها دروغ تر.
دکتر زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره) رئیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین و دبیرکل اتحادیه سازمانهای غیر دولتی حامی فلسطین در نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت: عملیات بی نظیر رزمندگان مقاوم فلسطین (طوفان الاقصی) با عبور از همه موانع رژیم اشغالگر قدس، شاهکاری را در ابعاد استراتژیک خلق کرد و بارقه های امید به "محو اسرائیل از صفحه روزگار" و " آزادی قدس شریف و فلسطین" که "کلید گشایش درهای فرج به روی امت " است را در جان همه مومنان و عاشقان مبارزه با صهیونیسم شعله ور ساخته است.
آیت الله سید حسن خمینی طی سخنانی در آیین رونمایی از کتاب «به روایت دیگران» یادبود مرحوم حسین عبداللهی مدیرمسئول فقید روزنامه آرمان ملی، گفت: عملیات طوفان الاقصی کار بسیار بزرگی است و برای اولین بار است که مظلومیت مدافعانه فلسطینی ها به مظلومیت مهاجمانه تبدیل شده است. همچنین این اتفاق که انحصار رسانه شکسته و مظلوم هم دارای تریبون شده و می تواند صدایش را برساند، توان ظالمان را به شدت پایین آورده و حتی در خود رسانه های غرب، اروپا و آمریکا آن گونه که سابقا از یک کشته، کشته ها ساختند، الآن نمی توانند حرفی بزنند؛ چرا که علاوه بر عقلایشان، رسانه ها هم به میدان می آیند و شبکه های اجتماعی هم وارد می شوند.
سید مجتبی نورمفیدی استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: من معتقدم تمام مبانی مسلّم امام برگرفته از آموزه های دینی و از متن قرآن و روایات است؛ مثلاً اینکه دین بدون جنبه اجتماعی اصلاً معنا و مفهوم ندارد؛ اینکه دین بدون حکومت نیست، همین نظریه ولایت فقیه؛ اینکه آزادی از ارکان مبانی فکری امام است؛ مردم سالاری و اینکه برای مردم اهمیت قائل باشیم و نقش محوری به مردم بدهیم، اینها از مبانی اندیشه امام است. امام دارای یک منظومه فکری منسجم است که باید آن را شناخت. حالا ما می بینیم این مبانی از دو سو مورد حمله قرار می گیرد و تخریب می شود.
تعریف ما از «انقلابی» چیست؟ وقتی تعریف عوض شود یک کسانی انقلابی معرفی می شوند که ضدانقلاب ترین آدم ها هستند. این به خاطر تغییر مفهومی است که اتفاق می افتد. اینکه با خودمان عهد کنیم که نسبت به تغییر اصطلاحات و تعریف ها بی تفاوت باشیم، کار خوبی نیست و بزرگان و قدمای ما هم به تعریفات حساسیت نشان می دادند و نسبت به تک تک قیود آن بحث می کردند. به قول شهید مطهری گاهی یک مصرع ناپخته ممکن است یک ملت را قرن ها عقب بیاندازد. مثال خود ایشان این است که «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» از طاعون و وبا برای مملکت ما آسیب زاتر بوده و هست.
اول مهرماه مصادف است با محاصره کامل بیت امام خمینی(س) در نجف توسط نیروهای امنیتی حکومت بعثی عراق در سال ۱۳۵۷، عملی که منجر به هجرت تاریخ ساز حضرت امام به پاریس و در نهایت فرار شاه و بازگشت پیروزمندانه ایشان به وطن در ۱۲ بهمن ۵۷ گردید.
امام تصمیم خود را برای ترک عراق گرفته بود و باید کشوری به عنوان مقصد نهایی انتخاب می شد، کویت با وجود ویزا، ایشان و فرزندشان را نپذیرفت و شاید هر کشور عربی دیگری نیز همین برخورد را داشت اما چرا فرانسه مقصد هجرت امام شد؟
اگر صداقت، تطابقِ ظاهر با باطن معنا شود، آن گاه سه قلمرو در ظاهر و باطن، باید بر هم منطبق شوند تا شخص به عنوان یک فردِ صادق مطرح باشد: قلمروی چیزی که در دل می گذرد، قلمروی چیزی که بر زبان و قلم می آید و قلمروی چیزی که انجام می گیرد...
«حرکت کردیم طرف کویت و به سرحد کویت که رسیدیم، بعد از یک چند دقیقه ای، که مثل اینکه حالا روابط بود با ایران، چه بود نمی دانم ـ گمانم این است که رابطه با ایران بود ـ آمد آن مأمور و گفت که نه، شما نمی توانید بروید کویت. من گفتم به او بگوئید که خوب، ما می رویم از اینجا به فرودگاه، از آنجا می رویم. گفت خیر، شما از همین جا که آمدید از همین جا باید برگردید. از همانجا برگشتیم ما به عراق.» (صحیفه امام، ج۱۰، ص ۱۹۶)
دوره کوتاه مدت آموزش مجازی آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی(س) به همت نمایندگی موسسه در قم برگزار می شود.