این تربیتهاست که یک کشور را ممکن است به کمال مطلوبی که از هر جامعه انسانی است برسانند و یک کشور کشور انسانی باشد؛ کشور مطلوب اسلام باشد.
دو رکن آموزش با رکن پرورش باید بگوییم که اینها با هم هستند...
جهت، اسم ربّ است، توجه به خداست، برای خدا و برای خلق خدا.
محتوا را درست بکنید. باید کوشش کنید به اینکه آموزش، آموزش صحیح باشد.
آن کسی که دانش دارد، لکن دانشش توأم با یک تهذیب اخلاق و یک تربیت روحی نیست، این دانش موجب این می شود که ضررش بر ملت و بر کشور زیادتر باشد از آنهایی که دانش ندارند.
باید خیلی شما توجه کنید به اینکه یک فرد عادی نیستید...
شما معلمین یک شغل بسیار شریف دارید که همان شغل الله است...
نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست. انبیا هم معلم بشر هستند...
خدایا، تو خوب می دانی که آنچه از ما سر زده و انجام شده، رقابت برای به دست گرفتن قدرت سیاسی، یا جستجوی چیزی از اموال ناچیز دنیا نبوده است.
اسلام هر چیزی که انسان را به پوچی و از خود بیگانه شدن می کشاند، مبارزه می کند.
امروز سعی کنید زندگیتان از زی آخوندی تغییر نکند. اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید..
کشور ما در دهه های اخیر هر چه صدمه دیده و رنج کشیده است از دست خائنین این قشر بوده است.
در هر کشوری، مطبوعات آن کشور و تلویزیون و رادیوی آن کشور باید در مسیر آن ملت و در خدمت ملت باشد.
اگر انسان مجاهد مدتی درصدد برآید که هر وقت ناملایمی پیشامد می کند از برای او و آتش غضب شعله ور می شود و بنای سوزاندن باطن را می گذارد و دعوت می کند او را بر ناسزا گفتن و بدگویی کردن...
پیغمبر اسلام برای اینکه مردم تربیت نمی شدند غصه می خورد به طوری که خدای تبارک و تعالی او را تسلیت می داد
این جنگها همه بین انانیتهاست، جنگهای عالم همه اش جنگهای انانیت است.
اگر آمال انبیا در یک کشوری تحقق پیدا بکند آن ـ ولو بعض آمال انبیا ـ آن کشور رو به اصلاح می رود.