بخشی از کتابی به نام «ایران، دیکتاتوری و توسعه» را که درباره ساواک است منتشر کرده است؛ تیتر این قسمت «همکاری های ساواک با سیا و موساد اسراییل» است
امام خمینی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیلی، طی پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان از آنها خواستند تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند.
امام، بر روش عرفانى سیر و سلوک و تزکیه و اخلاق صحّه گذاشته و با این حال جریان هاى ساختگى ریاضت هاى صوفى گرانه و باطنى گرى را نفى کرده است.
یکی از مفاهیم و موضوعات اساسی در کلام و سیره عملی امام خمینی(س) مسئله خودسازی و توجه به آن به عنوان موضوعی اساسی در راه سعادت و کمال بشری و اجتماعات انسانی است.
تولید ملی در دیدگاه امام(س) دو رکن اساسی دارد یک رکن اختصاص به ملت و رکن دوم به دولت اختصاص می یابد.
انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(س) در شرایطی آغاز شد که جریان مهاجم جهانی غرب هجوم سنگینی به سایر فرهنگ های دنیا از جمله فرهنگ اسلامی آورده بود
به خویشتن خویش مىنگرم؛ به رازها و نیازها، آرزوها و تمناها، زیباییها و زشتیها، بایدها و نبایدها، اندیشیدن به شکستن زنجیرها و سرودن نغمه آزادى. به روزى که وقتى منادى، نداى الست بربکم سر داد، با تو عهد بستم.
یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی
بی گمان جوانان یکی از عناصر کلیدی و مولفه های اساسی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار و بقای آن بودند و رابطه ای که میان امام و نسل جوان بوجود آمده بود فراتر از رابطه رهبری بوده و شکلی روحانی و معنوی داشت.
قضاوت یک منصب و مقام شرعی و یکی از شؤون فقیه جامع الشرایط در کنار افتا و ولایت است.
امام(ره) در گفتمان خود، نگاهی مثبت به سوابق سران حزب جمهوری اسلامی داشته است که این می تواند نقطه قوتی برای یک حزب مناسب باشد.
ائمه اطهار در دوران پربرکت حیات خود به عنوان اسوه های زندگی و کارشناسان دین در بین مردم شناخته می شدند و رفتار و گفتار و کردارشان نزد دیگران به عنوان حجت شرعی تلقی می شد.
خداوند متعال در قرآن کریم پیامبران و فرستادگانش را به ابلاغ کنندگان رسالت می ستاید و آنان را تبلیغ کنندة دین و نصیحت کنندة امین می داند
پس از رأی اکثریت قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه آقای ابوالحسن بنی صدر برای ریاست جمهوری اسلامی ایران کفایت سیاسی ندارند، ایشان را از ریاست جمهوری اسلامی ایران عزل نمودم.
در نگرش انسان شناسی امام که برگرفته از اسلام است، انسان موجودی است که از نظر جسمی، ریشه در خاک دارد و از نظر روحی منشأش خداست.
احیاگری امام خمینی تنها به ابعاد معرفتی و نظری دین خلاصه نمیشود؛ او هم در ابعاد معرفتی و هم در ابعاد عملی به احیای دین اسلام پرداخت.
امام برای آن دسته از روشنفکران که شامل بخشهایی از روحانیون و دانشگاهیان هستند رسالت و تکالیفی قائل هستند که باید با شناخت مقتضیات زمان و آگاهی به نقش و جایگاه خود در صدد تحقق این کارکردها برآیند.
در همان سالهایی که بسیاری از مدعیان مبارزه به گوشه ها خزیده بودند این روحانیون انقلابی بودند که علنا در مساجد ، مردم مسلمان را دعوت به مبارزه می کردند.
پرتال امام خمینی؛ رسانه ای برای پژوهشگران و مخاطبان اندیشه امام
کلیه حقوق برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) محفوظ است.