
استودیوی پیکسار از ابتدای تاسیس خود با جدیت و تلاش زیاد قصد داشت از گرافیک
کامپیوتری برای ساخت کارتون استفاده کند و سال به سال نیز در راه این هدف موفق بوده
است. این استودیو، سه نرم افزار اختصاصی و مخصوص به خود دارد که با آنها کارتون
میسازد.
اولین نرم افزار پیکسار، «ماریونِِت» نام دارد که هنرمندان این شرکت با آن مدل سازی
و نورپردازی کارتونها را انجام میدهند. «رینگ مستر» نرم افزار دیگری است که با آن
هنرمندان پیکسار، هم تولید کارتون را زمان بندی میکنند و هم هماهنگی لازم را بین
قسمتهای مختلف آن برقرار میکنند. دست آخر اینکه این کارتون سازها، سیستم نرم افزاری
مخصوصی به نام «رندرمن» دارند که پس از پایان کار برای آنکـه تصویـری با کیفیت بالا و
مشابه واقعیت به دست آورند عملیات رندر کردن را با آن انجام میدهند.
نام پرنده: رازوربیل
اندازه: حدود 40 سانتی متر
گستردگی در جهان: مناطق شمالی اقیانوس اطلس
زیستگاه: صخرهها و مناطق کوهستانی دریایی
غذا: ماهی و سایر آبزیان کوچک
سایر ویژگی ها: معمولاً یک تخم میگذارد.
مجلات دوست کودکانمجله کودک 341صفحه 37