یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
مسئله وکالت به یک تفکر فقهی سنگین در عرصه وجوه شرعی برمی گردد. از بعضی فقهای قدیم داریم که معتقد بودند وجوه شرعی را باید دفن کنیم و فقط حق مسلم امام زمان(عج) است که بعد از ظهور آن ها را دریافت کند: )وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا(.[۲] لذا وجوه را به نقود تبدیل می کردند و آن را در زمین دفن می کردند. اما این نظریه منسوخ است و آنچه ملاک کار است این است که مسئله سهمین رواج دارد.
یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۵
حضرت امام در نجف برای ضبط درسهایشان اجازۀ نمیدادند، ولی برای ضبطسخنرانی اجازه میفرمودند. ما هم شدیداً دنبال ضبط درسها بودیم.
یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
آیت الله سید حسن خمینی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله رحمت نوشت: فقید سعید از زمره دوستان و یاران وفادار امام خمینی (س)در نجف اشرف بود و تا آخرین روزهای عمر در پایبندی به راه و آرمان امام ثابت قدم ماند و با حضور در دفتر امام ارادت خود را به آن راحل عظیم الشأن نشان داد.
یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۷
کسی که مجرم است باید به جزای خودش برسد
یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۵۶
صادق و امانتدار
در اوج گیری اختلاف سلایق سیاسی به ویژه بین مسئولین و دست اندرکاران، بودند افراد و گروه هایی که نظرات و جهت گیری های حضرت امام را با اندیشه و تفکرات خویش مغایر می دیدند و به جای اصلاح مواضع خویش به فرافکنی و توجیهات غیر اخلاقی و تشکیک در صحت بیان مطالب به طریقی مرحوم حاج سید احمد آقا را که در مواردی واسطه بین حضرت امام و سایرین در امور سیاسی بود متهم به بی صداقتی می کردند؛ حضرت امام در پاسخ نامه حاج سید احمدآقا در این زمینه به تأیید صداقت و امانتداری ایشان پرداختند. این پاسخ مختصر چند سطری، جلوه ای بارز از عرفان بالا و خداخواهی محض حضرت امام و خلوص در کارها از یک طرف و از طرف دیگر بیانگر واقع بینی در امور اجتماعی و داشتن سعه صدر فوق العاده در جایگاه رهبری، در برخورد با کسانی است که متفاوت از آن حضرت فکر می کردند.
متن نامه حجت الاسلام و المسلمین احمد خمینی به امام و پاسخ امام به این شرح است:
نامه [به آقای سید احمد خمینی (تأیید صداقت و امانتداری ایشان)]
زمان: ۳ آذر ۱۳۶۳/ ۳۰ صفر ۱۴۰۵
مکان: تهران، جماران
موضوع: تأیید صداقت و امانتداری
مخاطب: خمینی، سید احمد
[بسم الله الرحمن الرحیم. از آنجا که همیشه واسطه بین حضرت عالی و مسئولین و غیر مسئولین در امور سیاسی این جانب می باشد و از آنجا که گاهی دستورات حضرت عالی با خطوط فکری بعضی از دست اندرکاران و یا گروه ها و افراد عادی برخورد ج
یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۰
یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰
یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
بروید رأی بدهید! بعد می خوانند برای شما قانون را، منتشر می کنند، مختارید در رأی دادن، می خواهید قبول می کنید، می خواهید رد می کنید. اگر رد کردید، باز درستتر نوشته می شود. و اگر قبول کردید، رأی بدهید به آن. بی تفاوت نباشید نسبت به آن چیزی که سرنوشتِ شما به او بسته است. (صحیفه امام ، ج 11، ص: 23)
اسلام، حکومتش حکومت قانون است؛ یعنی قانون الهی، قانون قرآن و سُنَّت است. و حکومت، حکومتِ تابع قانون است؛ یعنی خود پیغمبر هم تابع قانون، خود امیرالمؤمنین هم تابع قانون (صحیفه امام ، ج 11، ص: 22)
این قانونی که ملت برایش رأی داده است. همین رأی نداده است که توی طاقچه بگذارید و کاری به آن نداشته باشید، بروید مشغول کار خودتان بشوید.(صحیفه امام ، ج 12، ص: 349)
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
پرتال امام خمینی(س): اینفوگرافیک قانون اساسی
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰
من با کمال تأکید توصیه می کنم که اگر بعضی از وکلای مجلس تمایل به مکاتب غرب یا شرق داشته یا تحت تأثیر افکار انحرافی باشند، تمایل خودشان را در قانون اساسی جمهوری اسلامی دخالت ندهند
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
در دهم آذر سال ۵۶ این اجازه نامه برای آقای یزدی صادر شده است
شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۴۳
آنها دیدند که یک مدرّس ـ خدا رحمتش کند ـ وقتی در مجلس بود نمی گذاشت خیلی کارها انجام بگیرد
پنجشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
امام خمینی در مصاحبه با خبرنگاران روزنامۀ الهدف لبنان و رادیو اتریش به نکاتی در مورد حکومت آینده ایران پرداخته است
پنجشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲
پنجشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
چهارشنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۹