در مراسم تجدیدمیثاق رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با آرمان های امام؛
سید حسن خمینی در مراسم تجدیدمیثاق رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با آرمان های امام تاکید کرد: روح امیدبخشی امروز وظیفه همه است. البته اتکا ما به خداست و تا امروز هم به تعبیر امام با توکل به خدا و وحدت کلمه آمده ایم. باید امیدی در دل ها ایجاد کنیم تا امید کج اندیشان را بر باد دهیم.
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵
در آستانه ایام الله دهه ی فجر؛
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
بمناسبت ورود شکوهمندانه امام دلها به میهن؛
در روزهای منتهی به بهمن ۵۷ اعتصابات متعددی در سازمان ها، ادارات، صنعت نفت و... برگزار شد؛ سازمان رادیو و تلویزیون نیز یکی از این مراکز بود که به موج انقلاب پیوست و از آبان ۵۷ تقریبا به یک سازمان نیمه فلج تبدیل شد. با آغاز اعتصاب کارکنان سازمان رادیو و تلویزیون، نیروهای نا شناس از درون گارد شاهنشاهی، با لباس شخصی وارد سازمان شده و امور را در دست گرفتند.
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۳۵
برگی از صحیفه رشادت های مردمی (۱۸)
یازدهم بهمن سال ۱۳۵۷، یکی از روزهای پرالتهاب و سراسر فراز و نشیب انقلاب به شمار می آید. امام خمینی در این روز قبل از ترک نوفل لوشاتو و عزیمت به ایران، پیامی تشکرآمیز، به دولت و ملت فرانسه...
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۵۸
به مناسبت ۱۲ بهمن ۱۳۵۷
پرتال امام خمینی(س): سخنرایی های امام در بدو ورود به ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷
سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰
اُشو یکی از عرفای نوظهور هندی است که به اصطلاح جزء عرفانهای سکولار می باشد و تعلیمات وی شامل مبانی: نفی خدای ادیان ودرمقابل معرفی خدای متشّتت، نفی مذاهب و شرایع پیشین است، عرفان اشو دارای شاخصه هایی است که از جمله می توان به: مراقبه، نسبی گرایی و تکّثر، اصالت درون، تناسخ ونفی عقل وذهن اشاره کرد، این عرفان انسان را به خودخواهی ومنفعت جویی می رساند تا جایی که همه چیز حتّی خدا وسیله کسب منفعت و لذت نفس می شود که توجه تمام و کمال انسان به سوی لذایذ دنیای مادی و بی توجهی به واقعیات اجتماعی است. در این مقاله مبانی عرفانی امام: توحید، انسان و آزادی، شریعت، معاد، مراقبه، غایت (فناء فی الله) و ویژگیهای عرفانی امام خمینی (س) بیان گردید که در واقع عرفان امام دارای شاخصه های اصلی است که از یک سو راه ایشان را از عرفان های نوظهور امروزی متمایز می کند و از سویی دیگر، تفسیر ایشان از جهان هستی با اتکا بر قرآن کریم و سنت معصومین ــ علیهم السلام ــ علاوه بر توجه به معنویت در جنبه های فردی، جنبه های اجتماعی را هم در برگرفت به طوری که منشأ ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید.
یکشنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
شناخت ویژگی های عرفان سکولار، ضرورت دارد تا میزان اختلاف تعالیم آن با تعالیم عرفان اسلامی معین گردد؛ با توجه به عصر تکنولوژی و جذّابیت فضاهای مجازی می طلبید که نظریه های امام خمینی (س) به عنوان یک رهبر سیا سی و در عین حال یک عارف عامل با رویکرد جذب جوانان که حائز اهمّیت است، مورد استفاده جوانان قرار گیرد. این پژوهش به دنبال بررسی عرفان نوظهور پائولوکوئیلو به عنوان یک عرفان سکولار و نقد آن با استفاده از مبانی عرفان امام خمینی (س) می باشد که به شناخت بهتری از این عرفان ها برسد، در این پژوهش از روش توصیفی-تحلیلی استفاده شده و روش جمع آوری اطلاعات، کتابخانه ای است. عقاید کوئیلو دارای دو مبناست، اعتقاد به خدایی چندگانه و ساختگی، دوم نفی نبوت و شریعت. مبانی عرفانی امام: توحید، انسان و آزادی، شریعت، معاد، مراقبه، غایت (فناء فی الله) می باشد که بیان ویژگیهای عرفانی امام خمینی (س) راه ایشان را از عرفان های نوظهور امروزی متمایز می کند و از سویی دیگر، تفسیر ایشان از جهان هستی با اتکاء بر قرآن کریم و سنّت معصومین ــ علیهم السلام ــ علاوه بر توجه به معنویت در جنبه های فردی، جنبه های اجتماعی را هم در برگرفت.
یکشنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
من بنا داشتم که فردا را در میان ملت باشم و هر رنجی که آنها می برند من هم با آنها باشم. لکن دولت خائن از این امر مانع شده و همۀ فرودگاههای ایران را بست. و من پس از باز شدن فرودگاهها بلافاصله خواهم رفت و به او خواهم فهماند که شما غاصب هستید و خائن به ملت ما؛ و ملت ما دیگر تحمل شما نوکرهای خارجی را نخواهد داشت. باید اینها بدانند که وقت آنکه قلدری بکنند گذشت.
من ملت ایران را دعوت می کنم به ادامۀ نهضت؛ و دعوت می کنم که این قلدرها را سر جای خودشان بنشانند لکن آرامش را از دست ندهند. من از همۀ ملت ایران تشکر می کنم و در اولین فرصت پیش مردمم به ایران خواهم رفت تا با آنها یا کشته شوم و یا حقوق ملت را بگیرم و به ملت برگردانم. خداوند همۀ شما را توفیق بدهد.
صحیفه امام جلد ۵ ص ۵۳۰
یکشنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س):
یکشنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۲۹
من باید یک نصیحت به ارتش بکنم و یک تشکر از یک ارکان ارتش، یک قشرهایی از ارتش... میخواهیم که شما مستقل باشید. ما داریم زحمت میکشیم، ما خون دادیم، ما جوان دادیم، ما حیثیت و آبرو دادیم، مشایخ ما حبس رفتند، زجر کشیدند، میخواهیم که ارتش ما مستقل باشد. آقای ارتشبد، شما نمیخواهید، آقای سرلشکر، شما نمیخواهید مستقل باشید؟ شما میخواهید نوکر باشید؟! من به شما نصیحت میکنم که بیایید در آغوش ملت
یکشنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۵۲
امام خمینی که از تلاش های آخرین روز اقامت در پاریس خسته بودند پس از لحظاتی نماز شب را در طبقه دوم به جای آوردند و سپس در کف هواپیما خوابیدند. مهماندار هواپیما که از آرامش امام خمینی تعجب کرده بود نقل کرد که آیت الله اندکی بعد از سوار شدن به هواپیما، به طبقه بالای هواپیما رفت نمازش را خواند و بعد روی دو پتو خوابید. خبرنگاران با همراهان امام مصاحبه می کردند هر کس سخنی می گفت ، یکی احساسات خود را بیان می کرد، دیگری احتمال برگرداندن یا سرنگون کردن هواپیما را می داد، همگی در یک چیز همانند بودند و آن نگرانی .
شنبه, ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
در تبیین جایگاه زن و خانواده در اندیشه امام خمینی(س)؛
از جوانان، دختران و پسران میخواهم که استقلال و آزادی و ارزشهای انسانی را ولو با تحمل زحمت و رنج، فدای تجملات و عشرتها و بی بندوباری ها و حضور در مراکز فحشاء که از طرف غرب و عمّال بیوطن به شما عرضه میشود نکنند
شنبه, ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی؛
آیت الله سیدحسن خمینی تأکید کرد: من در همان بیانیه ای که ابتدا حوادث اخیر نوشتم عقیده ام را گفتم و هنوز بر آن هستم. مسأله این است که راه حل وضع کنونی کشور گفت و گو است؛ دوز خشونت در جامعه باید پایین بیاید. نمی شود طرفین بگویند ما به شرطی پای کار هستیم که یقه همدیگر را پاره کنیم! یک کشور و یک ملت هستید و افراد هم فکرهای مختلف دارند، راهش گفت و گوی ملی است. اما مراد من این نیست که با همدیگر حرف بزنیم، البته بزرگانشان باید با همدیگر حرف بزنند، اما گفت و گو در سطح ملی به معنای انتخابات است.
جمعه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
برگی از صحیفه رشادت های مردمی(۳)؛
جمعه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۶
بی تردید نقش روحانیت نقش رهبری اعتصابات و اعتراضات عمومی بوده است.حرکت اجتماعی و سیاسی و انقلاب و نهضت فقط با وجود رهبری با توسل به این یا آن اصل و قاعده محقق نمی شود. نهضت و انقلاب از مقوله کنش است و کنشگر می خواهد. در تمام تحولات اجتماعی ایران از جنگ های ایران و روس تا امروز نخستین کنشگران سیاسی و اجتماعی یا به عبارت دیگر نخستین اجابت کنندگان دعوت و رهبری روحانیت، بازاریان و کسبه بوده اند.
پنجشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
در این دیدار که دکتر ابراهیم یزدی نقش مترجم را عهده دار بود، حضرت امام خمینی به سه سؤال فالک در مورد سیاست خارجی حکومت شیعی، روش برخورد با گروه های چپ در جمهوری اسلامی و روش ترمیم خرابی های حاصل از تأثیر امپریالیسم فرهنگی بر روابط اجتماعی و فرهنگی مردم پاسخ دادند.
پنجشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰
چهارشنبه, ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
پرتال امام خمینی(س): اینفوگرافی بهمن ۱۳۵۷ به روایت تصویر
چهارشنبه, ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰
پرتال امام خمینی(س): اینفوگرافی مصاحبه اوریانا فالاچی با امام خمینی
چهارشنبه, ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰
ماه رجب یک فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است. این ایّامی که در روایات ما به عنوان ایّام برجسته معرّفی شده اند
سه شنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
گزارش تفصیلی از طلوع هفته فرهنگی در خمین؛
سرزمین آفتاب باز هم زادگاه شد. نخستین هفته فرهنگی "بر آستان افتاب" از خمین طلوع کرد تا محلی باشد برای بازخوانی اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در میان اقشار مختلف مردم.
سه شنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
در باره ی نقش بنی صدر باید گفت که وی در کتاب خاطراتش به نام «درس تجربه»، با اغراق درباره نقش خود در این مسئله و مسائل دیگر سخن گفته است. از جمله می گوید که از طریق عباسقلی بختیار (برادرزاده شاپور بختی...
سه شنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵
در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی؛
نشست علمی «نسل پنجم نظریه های انقلاب»، فردا (سه شنبه چهارم بهمن ماه) در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار می شود.
دوشنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
به مناسبت ماه رجب
وقتی خدا در همه کارهایت حضور داشته باشد، خودش مقدمات کارهای خیر دیگر را نیز فراهم می کند، کافی است تو مخلص برای خدا شوی و خودت را به او بسپاری. امام هم همین گونه خالص برای خدا بود، هر چه می کرد، او را مد نظر داشت نه دیگران را. عروس ایشان در خاطره ای به این موضوع پرداخته است.
دوشنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۷
دوشنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۴۵
یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
به مناسبت ۴ بهمن سالروز رفراندوم انقلاب سفید؛
انقلاب سفید یا انقلاب شاه و ملت، مجموعه ای از برنامه های اصلاحی اجتماعی و اقتصادی بود که محمدرضا پهلوی به دلیل فشارهای داخلی و خارجی برای انجام اصلاحات در ایران آغاز کرد و دلیل عمده آن تغییر سیاست های منطقه ای آمریکا در برخورد با ملت ها و فشار دولت کندی، رئیس جمهور آمریکا برای این تغییرات بود. دولت آمریکا برای مقابله با رشد کمونیسم و پیشگیری از انقلاب های خشونت بار مردمی، طرح تشویق دولت ها به اصلاحات را آغاز کرد. پیامد این سیاست، تقلیل کمک های نظامی و جایگزینی کمک های اقتصادی به کشورهای جهان سوم، ازجمله ایران بود. این اصلاحات که از سال ۱۳۳۹ و با تصویب قانون اصلاحات ارضی در مجلس سنا آغاز شد، با مخالفت شدید آیت الله سیدحسین بروجردی روبه رو شد؛ از همین رو ادامه اصلاحات تا زمان رحلت بروجردی متوقف شد و پس از آن در زمان نخست وزیری علی امینی پی گرفته شد.
یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، مؤلف و پژوهشگر و مدیر سابق جامعة الزهرا سلام الله علیها و نماینده سابق ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس و امام جمعه سابق دُبی و نماینده دور هفتم مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی است.
یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۵۴
پدری مهربان و فرماندهی قوی
پرتال امام خمینی(س): اینفوگرافی فرماندهی امام در جنگ
یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰
شنبه, ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵