نجف اشرف، ۱۳۴۷_ نامه به آقای حسین فومنی (اجازه در مورد وجوهات)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۲، ص ۱۸۹
***
قم، ۱۳۵۸_ حکم به آقای حسین نوری جهت رسیدگی به وضع دانشجویان ایرانی مقیم اروپا
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۱۳
***
قم، ۱۳۵۸_ اجازه نامه به آقای محمد حسین انزابی، در امور حسبیه و شرعیه
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۱۴
***
قم، ۱۳۵۸_ اجازه به آقای جعفر رجبی جهت صرف مشروط وجوه شرعیه
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۱۵
***
قم، ۱۳۵۸_ حکم به بانک مرکزی (لزوم آرم جمهوری اسلامی بر روی اسکناسها)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۱۶
***
قم، ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع علما (اهمیت قانون اساسی)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۱۷ - ۲۲۱
***
قم، ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع ورزشکاران و فرهنگیان بابل (ناتوانی در برابر اراده ملت ها)
اهم بیانات:
انسان دو جنبه دارد: یکی جنبۀ معنوی و یک جنبۀ ظاهری و مادی. و انسانها در جنبه های معنوی یک تعلیمات دارند، و در جنبه های ظاهری و مادی یک تعلیمات و اگر چنانچه هر دو با هم جمع بشوند، یک انسان به تمام معناست [که به وجود خواهد آمد.]
ملت ما با چه قدرتی پیش برد؟! تفنگ داشت؟ مسلسل داشت؟ توپ داشت؟ تانک داشت؟ هیچ نداشت لکن یک معنا بود و آن معنویت و این ایمان [به خدا بود. و] این ایمان یک قدرتی به این ملت داد که آنکه از صدای تفنگ میترسید از تانک دیگر نمیترسید.
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۲۲ - ۲۲۵
***
قم، ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع نمایندگان مردم سیستان و سواحل جنوب (قانون اساسی)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۲۶ - ۲۲۹
***
قم، ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع وزیر و اعضای وزارت امور اقتصاد و دارایی (تفاوت حکومت های مردمی و رژیم های ضد خلقی)
اهم بیانات:
اگر یک کشور بخواهد یک کشور سالمی باشد، باید بین دستگاه حاکمه با ملت تفاهم باشد و مع الأسف در رژیمهای شاهنشاهی، و بخصوص در رژیم اخیر، آن معنا عکس بود. یعنی دستگاه حاکمه، همۀ دستگاه حاکمه، در یک قطب واقع شده بود، و ملت هم در یک قطب.
در رژیم اسلامی شاید در رأس برنامه همین تفاهم مابین دولت و ملت باشد. یعنی نه دولت خودش را جدا می داند و بخواهد تحمیل بکند و مردم را تهدید بکند، ارعاب بکند، اذیت بکند؛ و نه مردم در صدد این بودند که دولت را تضعیف بکنند یا فرار بکنند از مقررات دولتی.
حکومتها خودشان را جدا ندانند از مردم. رؤسا اینطور نباشد که بروند هرکس در هر جایی یک ریاستی داشت بخواهد اعمال قدرت بکند؛ اعمال ریاست بکند؛ مردم را پایینتر بداند؛ با مردم رفتاری بکند که رفتار یک مثلاً زورمند خیلی کذا است با دیگران.
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۳۰ - ۲۴۰
***
قم، ۱۳۵۸_ اجازه مصرف نوشابه های غیر الکلی کارخانه های مصادره شده
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۸، ص ۲۴۱
***
جماران، ۱۳۶۴_ پیام تشکر به نائب رئیس دولت امارات (تبریک عید سعید فطر)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۲۸۳
***
جماران، ۱۳۶۴_ سخنرانی در جمع مسئولان نظام در روز عید سعید فطر (هدف بعثت انبیا)
اهم بیانات:
ماه مبارک رمضان که ماه مبارک است ممکن است برای این باشد که ماهی است که ولی اعظم؛ یعنی رسول خدا واصل شده است و بعد از وصول، ملائکه را و قرآن را نازل کرده است. به قدرت او ملائکه نازل می شوند؛ به قدرت ولی اعظم است که قرآن نازل می شود و ملائک نازل می شوند.
شما به دنیا ثابت کردید که ایران زیربار هیچ ظلمی نمی رود، و ایران با هیچ تهدیدی از میدان بیرون نمی رود، و ایران متکی به یک قدرت عظیم است و آن قدرت خدا. کسی که متکی به قدرت خداست، کسی که ایمان در قلب او هست، کسی که علم به معاد دارد و خدا را می شناسد و قضای الهی را می داند، این از این معانی از میدان در نمی رود. فکر دیگری بکنند؛
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۲۸۴ – ۲۹۰
***
.
انتهای پیام /*