پرتال امام خمینی(س): حرکت عاشورا فریاد خونینی بود برای بیداری خواب زدگانی که یا با تطمیع در خواب گران دنیا خواهی رفته بودند و یا با ترس و هراس خود را به خواب زده بودند هرچه اجتماع خواب تر فریاد خونین تر!
در جامعه خواب زده اموی با اینکه نماز و مناسک تعطیل نشده بود و همچنان عابدان و زاهدانی کما بیش در میان مردم زندگی می کردند و حتی امر به معروف و نهی از منکر نیز به شکل جزیی اتفاق می افتاد اما با این حال حساسیتی نسبت به عدالت گستری و ستمکاری در میان آنها دیده نمی شد. در اجتماع این چنانی انجام آداب و سننی که از روح دین خالی شده تنها نقابی می گردد بر روی ترس های زاییده از شرک و یا پاسخی می گردد مجازی بلکه کاذب برای وجدان های دردمندی که به تطمیع و یا هراس سرکوب گشته اند.
پس چنین می شود که روح دین، انسان کامل و مرکز هدایت، میان ستمکاری ها و بی تفاوتی ها محاصره می گردد و تیرها و شمشیرهای درنده ظالمان با تکیه بر سکوت و بی تفاوتی خواب رفتگان، قلب عالم را نشانه می روند تا اثری از هدایت و توحید باقی نگذارند؛ غافل از آن که شهادت حسین بن علی و یارانش خروشی می گردد اشک آلود و قیامی در سینه ها متراکم که برای همیشه خط امامت را در برابر ضلالت اموی های گذشته و حال، بیدار و زنده نگاه می دارد. بنی امیه به قصد محو حسین (ع) و تحکیم گمراهی های خویش قدم های خون اندود و جنایتکاری برداشته و مست قدرت چوب بر لب های قرآن زده بود و نمی دانست که مکرش در دام مکر الهی سقوطش را بیشتر ساخته است و زینب (س) در هیجان قدرت پرستی و در کاخ تکبرشان قرآن تلاوت کرده بود:
وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ لِیَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِینٌ : گمان نکنند آنهایی که کافر شدند، مهلتی که به ایشان می دهیم برای آنها خوب است بلکه مهلت می دهیم تا به گناه و طغیان خود بیفزایند و برای آنها عذاب خوار کننده است )) [سوره آل عمران : ۱۷۸]
.
انتهای پیام /*