نجف، ۱۳۴۴_ نامه تشکر به علما و طلاب حوزه علمیه اصفهان (ورود به نجف)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۲، ص ۵۸
***
نجف، ۱۳۴۴_ نامه تشکر به علما و روحانیون شیرازی حوزه علمیه قم (ورود به نجف)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۲، ص ۵۹
***
نجف، ۱۳۴۴_ پیام به علمای تهرانی مقیم قم (آمادگی حوزه های علمیه برای پذیرش مسئولیت)
اهم پیام:
امید است ان شاءالله طبقۀ جوان حوزه های علمیه با مجاهدات نفسانیه و خلوات با خدای تعالی خود را برای دفاع از احکام مقدسۀ اسلام و مصالح مسلمین مجهز فرموده تا در آتیۀ نزدیکی که عهده داری و پاسداری از قرآن مجید و احکام آسمانی به آنها محول می شود مهیا برای خدمت بوده و از بذل هیچ چیز در راه حراست آن مضایقه نفرمایند.
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۲، ص ۶۰
***
نجف، ۱۳۵۶_ نامه (پیام تشکر)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۲۱، ص ۶۲۸
***
نوفل لوشاتو، ۱۳۵۷_ پیام به ملت ایران درباره راهپیمایی تاسوعا و عاشورا
اهم پیام:
شاه خود را از ملتْ جدا و تنها می بیند؛ ناچار با تمام وجود به آغوش اشرار و مزدوران پناه برده تا شاید عقده های روحی خود را خالی کند. شاه خود را از سلطنت خیالی مخلوع می بیند و ادامۀ حکومت خود را با رفراندم تاسوعا و عاشورا غیر ممکن می داند؛ از این جهت از هیچ جنایت غیر انسانی رویگردان نیست و با دست اشرار و بعضی از سران ارتش، که شریک جرم او هستند، می خواهد آخرین تیر ترکش را رها کند. شاه رفتنی است! لکن سران ارتش که با او و به امر او مرتکب جنایات هستند و می شوند، در کار خود تجدید نظر کنند و از عواقب امر بترسند.
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۵، ص ۲۲۷ - ۲۲۸
***
نوفل لوشاتو، ۱۳۵۷_ مصاحبه با نشریۀ «اونیتا» درباره اسلام و مدرنیزه کردن ایران
اهم بیانات:
اولاً سازش با شاه یعنی سازش با یک فرد ظالم و خائن. و این سازش، خود بزرگترین خیانت است که هرگز در قاموس اسلام و یک مسلمان واقعی نمی گنجد. و در ثانی سازش از سیاسیون در طول سلطنت این دودمان با تجربه های تلخی در گذشته اتفاق افتاده است و ملت ایران امروز بیدار شده و این فریب را هرگز نمی خورد. و آن دسته از مطبوعات که صحبت از جنگ داخلی می کنند باید بدانند که خیلی پیش از این خود شاه برای خنثی کردن نهضت مردم ایران، دست به چنین تبلیغاتی زده است و مردم را همیشه از تجزیه و تبدیل آن به ایرانستان می ترساند.
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۵، ص ۲۳۰ - ۲۳۴
***
قم، ۱۳۵۸_ حکم به آقای قطب زاده (تشکیل هیأت بین المللی بررسی سیاست تجاوزکارانۀ امریکا)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۲۲۹
***
قم، ۱۳۵۸_ حکم به آقای عبد الرحیم ربانی (رسیدگی به مشکلات مناطق عشایری فارس)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۲۳۰
***
قم، ۱۳۵۸_ سخنرانی در جمع کارکنان کمیته های امداد مرکز (خطر مثلث تزویر و ریا)
اهم بیانات:
آن که ما امروز مبتلای به آن هستیم و آن دستۀ منافقینی که اظهار اسلام می کنند و کمر اسلام را می خواهند بشکنند. کار مسلمانها با اینها مشکل است. حل مسئلۀ اینها بسیار مشکل است. این غیر از آنی است که «نصیری» است، که مطلبش معلوم است. و «هویدا» است که مطلبش معلوم است. «هویدا» معلوم بود دشمن اسلام و مسلمین است. و «نصیری» هم معلوم بود که مردم را چه کرده و تکلیف مردم با او معلوم بود. و گرفتند آنها را و به جزای خودشان رساندند. اما آن آدم مقدس مآبی که تسبیح هم دستش گرفته است و می گوید به اسلام هم من خدمت می کنم. این مقدس مآب را چه باید بکنیم
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۲۳۱ - ۲۳۷
***
قم، ۱۳۵۸_ بیانات در جمع مدیر کل و کارمندان کادر برگزاری انتخابات (آزادی در انتخابات))
اهم بیانات:
در رژیم گذشته مردم نسبت به حکومت و انتخابات و رأی گیری بی تفاوت بودند، ولی حالا یک بیداری و آگاهی در بین مردم پیش آمد و مردم آزادانه به آن چیزی که مایل اند، به اسلام و جمهوری اسلامی رأی داده اند. و دیگر هیچ قدرت و حکومتی نمی تواند به مردم ما تحمیل کند.
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۲۳۸
***
جماران، ۱۳۵۹_ تلگراف تسلیت به آقای گلپایگانی (درگذشت خواهر ایشان)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۳، ص ۴۰۵
***
جماران، ۱۳۶۰_ حکم انتصاب آقای سید حسن طاهری خرم آبادی به سمت نماینده امام درسپاه
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ۴۳۶
***
جماران، ۱۳۶۷_ نامه به آقای علی رازینی (موافقت با استفاده از اموال مکشوفه)
ر.ک صحیفه امام؛ ج ۲۱، ص ۲۱۱
***
.
انتهای پیام /*