عناوین مطالب چند رسانه ای

بر آستان آفتاب

بر آستان آفتاب

تیزر معرفی هفته فرهنگی خمین با عنوان بر آستان آفتاب

قیام نوزده دی

قیام نوزده دی

تصاویری آرشیوی از قیام 19 دی مردم قم

مرتجع کیست؟

مرتجع کیست؟

‌‌ مقاله موهن روزنامه اطلاعات، موجب قیام ۱۹ دی مردم شهر قم در سال ۱۳۵۶ تبدیل مظاهر تمدن به مفاسد‌ استعمار است که روزنامه ها را اینطور مبتذل می کند تا فکر جوانهای ما را مسموم‌‎ ‎‌کند. استعمار است که برنامه های فرهنگی ما را جوری تنظیم می کند که جوان نیرومند در‌‎ ‎‌این مملکت نباشد. استعمار است که برنامه های رادیو و تلویزیون را جوری تنظیم می کند‌‎ ‎‌که مردم اعصابشان ضعیف بشود؛ قوّت را از دست بدهند؛ نیرومندی را از دست بدهند.‌‎ ‎‌اینها استعمار است. ما با این مظاهر استعماری مخالفیم؛ ما مرتجعیم؟ شما مترقی هستید؟‌‎ ‌‎ ‎صحیفه امام، ج ۱، ص ۳۰۰

 قیام ۱۹ دی

قیام ۱۹ دی

اینفوگرافی قیام ۱۹ دی ماه قم

اقتصاد از منظر امام خمینی

اقتصاد از منظر امام خمینی

پزتال امام خمینی (س): اینفوگرافی اقتصاد از منظر امام خمینی (س)

مادر چهار شهید

مادر چهار شهید

کلیپ عزاداری مرحوم کوثری در حضور امام خمینی(س) در حسینیه جماران/ حضرت ام البنین (س) همسر اول حضرت علی (ع) دارای چهار پسر بود که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام البنین، یعنی مادر پسران می خواندند. نام فرزندان ایشان به ترتیب عبارتند از: قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، عبداللّه ، جعفر و عثمان. فرزندان ام البنین همگی در کربلا به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عُبیداللّه فرزند حضرت ابوالفضل علیه السلام ادامه یافت.

پیام ۶ ماده ای امام خمینی

پیام ۶ ماده ای امام خمینی

اینفوگرافی پیام ۶ ماده ای امام خمینی

سبکبالان عاشق

سبکبالان عاشق

سرود خوانی نوجوانان در حسینیه جماران در وصصف شهیدان

تبعید بی بازگشت

تبعید بی بازگشت

۱۳ دی ۱۳۴۳ مصادف با دستگیری حاج آقا مصطفی خمینی و تبعید ایشان به ترکیه است. وی بوسیله ساواک پس از انتقال به تهران به باشگاه نخست وزیری منتقل و روز بعد یعنی چهارده دی ماه با هواپیما به استانبول و از آنجا به بورسا تبعید شد، بدین ترتیب زندگی جدید آقا مصطفی در دوران تبعید در کنار پدر آغاز شد، آغازی که هرگز برای آن بازگشتی به ایران به دنبال نداشت.

تربیت شده مکتب امام خمینی

تربیت شده مکتب امام خمینی

اینفوگرافی مقاومت و شهادت حاج قاسم سلیمانی

 ره آوردهای پیام الهی امام

ره آوردهای پیام الهی امام

پیام تلویزیونی آیت الله العظمی جوادی آملی پیرامون پیام تاریخی امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف که در تاریخ ۱۳۷۵/۰۹/۲۲: پیرامون پیام تاریخی امام راحل (رض) معارف فراوانی قابل طرح و ارائه است. یکی از ره آوردهای برجسته این پیام الهی آن است که: همانطوری که انبیای الهی بالاصاله دفائن عقول را اظهار کرده اند، این پیام بالتّبع دفائن عقول را شکوفا کرده است . اوّلین کاری که این پیام کرد، توانست هم دفینه های عقل نظری مردم شوروی سابق را شکوفا کند، هم گنجینه های عقل عملی آنها را اظهار کند تا این نظام فاسد و باطل را مانند آب بُرد و زَبد از بین ببرد؛ این قدم اوّل بود. سرنگونی و تخریب یک نظام مستحکم کار آسانی نبود. مرحله دوّم، مرحله انتقالی است؛ امام راحل (رضوان الله علیه) هم آنها را راهنمائی کرد که چگونه این نظام بطلان و الحاد را در هم بکوبند، و هم آنها را راهنمائی کرد در انتخاب راه به سمت غرب نروند؛ زبرا کج راهه غرب نظیر کج راهه شرق، هر دو به دوزخ منتهی می شود. بعد از گذراندن مرحله دوّم، وارد مرحله سوّم می شوند و آن انتخاب احسن است ، که الآن نشانه های انتخاب احسن در شوروی سابق و روسیه کنونی و یا سائر جمهوری نشین شوروی سابق ظهور کرده است. مساجد آنها مَعمور شد، کتاب های مذهبی و دینی، قرآن کریم و تفسیر قرآن کریم و سخنان اهل بیت (ع) کم کم خودش را نشان می دهد. ...

شکست کمونیسم

شکست کمونیسم

در روز یازدهم دی ماه ۱۳۶۷ (نخستین روز سال ۱۹۸۹ میلادی)، خبرگزاری های دنیا خبر مهم و شگفت آوری را برای مخاطبان خود مخابره کردند: امام خمینی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پیام مهمی را خطاب به میخائیل گورباچف، صدر هیات رئیسه اتحاد جماهیر شوروی بین المللی صادر کرد.

پیام امام به گورباچف

پیام امام به گورباچف

اینفوگرافی نامه امام به گورباچف

 تولد حضرت مسیح

تولد حضرت مسیح

اینفوگرافی تولد حضرت مسیح

سواد آموزی

سواد آموزی

فوتوکلیپی به مناسبت روز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی

نه به بیسوادی

نه به بیسوادی

وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ملت شریف ایران، شما می‏دانید که در رژیم گذشته آنچه بر ملت مبارز ایران سایه افکنده بود، علاوه بر دیکتاتوری و ظلم، تبلیغات بی‏محتوا و هیچ را همه چیز جلوه دادن بود. ملتی که در همه ابعاد از حوایج اولیه محروم بود وانمود می‏شد که در اوج ترقی است. از جمله حوایج اولیه برای هر ملت که در ردیف بهداشت و مسکن بلکه مهمتر از آنهاست آموزش برای همگان است. مع الأسف کشور ما وارث ملتی است که از این نعمت بزرگ در رژیم سابق محروم؛ و اکثر افراد کشور ما از نوشتن و خواندن برخوردار نیستند، چه رسد به آموزش عالی. مایه بسی خجلت است که در کشوری که مهد علم و ادب بوده و در سایه اسلام زندگی می‏کند که طلب علم را فریضه دانسته است، از نوشتن و خواندن محروم باشد. ما باید در برنامه دراز مدت، فرهنگ وابسته کشورمان را به فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل کنیم. و اکنون بدون از دست دادن وقت و بدون تشریفات خسته‏کننده، برای مبارزه با بیسوادی به طور ضربتی و بسیج عمومی قیام کنیم تا ان شاء اللَّه در آینده نزدیک هر کس نوشتن و خواندن ابتدایی را آموخته باشد صحیفه امام، ج‏۱۱، ص: ۴۴۶

صفحه 58 از 267 < قبلی | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | بعدی >