زنا با کودک

زنا با کودک از دیدگاه امام خمینی (س)

معنای زنا

امام خمینی (س) می نویسند:

«یتحقّق الزنا الموجب للحدّ بإدخال الإنسان ذکره الأصلی فی فرج امرأة محرّمة علیه أصالة؛ من غیر عقد نکاح- دائماً أو منقطعاً- و لا ملک من الفاعل للقابلة و لا تحلیل و لا شبهة؛ مع شرائط یأتی بیانها.» (۱)

یعنی: تحقق زنای موجب حد، به این است که انسان آلت اصلی مردانگی اش را در فرج زنی که اصالتاً بر او حرام است داخل نماید، بدون وجود عقد ازدواج دائم یا ازدواج موقت|منقطع و بدون ملک بودن قابله (زنا دهنده) برای فاعل و بدون تحلیل و بدون شبهه، با شرایطی که بیان آن ها می آید.

همچنین در ادامه در تحریرالوسیله آمده است «با داخل نمودن خنثی عورت مردانگی غیر اصلی اش، و همچنین با دخول حرام غیر اصلی (عارضی) مانند دخول در حال حیض و روزه و اعتکاف و همچنین با دخول به شبهه از نظر موضوع یا حکم، زنا تحقق پیدا نمی کند.» (۲)

و« دخول، به غیبوبت حشفه در قُبُل یا دُبُر تحقق پیدا می کند. و کسی که حشفه ندارد، دخول در مورد او به این است که عرفاً صدق دخول نماید و لو اینکه به مقدار حشفه نباشد،» (۳)

شرایط ثبوت حد زنا

«در ثبوت حدّ بر هر یک از زانی و زانیه اموری شرط است: بلوغ؛ پس حدی بر صغیر و صغیره نیست. و عقل؛ پس بدون شک، حدی بر زن دیوانه و بنا بر اصح بر مرد دیوانه نیست. و علم به تحریم - از روی اجتهاد یا تقلید- در حال وقوع فعل از او، پس بر کسی که جاهل به تحریم است حدّی نیست. و اگر حکم را فراموش کرده است حدّ از او دفع می شود و همچنین است اگر در حال عمل، از حرمت آن غافل باشد. و اختیار؛ پس بر مرد و زن مکره، حدّی نیست. و در تحقق یافتن اکراه در طرف مرد- همان طور که در طرف زن تحقق پیدا می کند- شکی نیست» (۴)

«کسی که حشفه ندارد، دخول در مورد او به این است که عرفاً صدق دخول نماید و لو اینکه به مقدار حشفه نباشد، و احتیاط واجب|احوط (وجوبی) در اجرای حدّ این است که دخول به مقدار حشفه باشد، بلکه حدّ به کمتر از حشفه، دفع می شود.» (۵)

زنای محصنه

حال پرسش این است که چنان چه دارای شرایط احصان باشد آیا حدّ رجم بر او اجرا می شود یا فقط به صد تازیانه محکوم می گردد؟ پس اگر مرد بالغ، عاقل و محصن با دختر نابالغ زنا کند

محکومیت زانی به رجم

امام خمینی (س) در تحریرالوسیله می نویسد: اگر مرد بالغ و عاقل و محصن، با زن غیر بالغه یا با زن دیوانه زنا نماید، آیا فقط رجم دارد یا حدّ کمتر از رجم؟ دو وجه دارد، که ثبوت رجم بر او بعید نیست. (۶)

زنا زن بالغ و عاقل با پسر نابالغ

حد زن عاقل و بالغ در صورتی که پسر بچه با او زنا کند؛ چه زن محصنه باشد یا نباشد تازیانه است. (۷)

(۱) موسوعة الإمام الخمینی، ج ۲۳، تحریرالوسیلة، ج ۲، ص: ۴۸۷، کتاب الحدود، الاول فی حد الزنا، القول فی الموجب، مسألة ۱. یتحقق

(۲) موسوعة الإمام الخمینی، ج ۲۳، تحریرالوسیلة، ج ۲، ص: ۴۸۷، کتاب الحدود، الاول فی حد الزنا، القول فی الموجب، مسألة ۲. الخنثی

(۳) موسوعة الإمام الخمینی، ج ۲۳، تحریرالوسیلة، ج ۲، ص: ۴۸۷، کتاب الحدود، الاول فی حد الزنا، القول فی الموجب، مسألة ۳. الدخول

(۴) موسوعة الإمام الخمینی، ج ۲۳، تحریرالوسیلة، ج ۲، ص: ۴۸۸، کتاب الحدود، الاول فی حد الزنا، القول فی الموجب، مسألة ۱. یتحقق

(۵) موسوعة الإمام الخمینی، ج ۲۳، تحریرالوسیلة، ج ۲، ص: ۴۸۷، کتاب الحدود، الاول فی حد الزنا، القول فی الموجب، مسألة ۳. الاحوط

(۶) موسوعة الإمام الخمینی، ج ۲۳، تحریرالوسیلة، ج ۲، ص: ۴۹۶، کتاب الحدود، القول فی الحد، الاول فی اقسامه، مسألة ۲. لایبعد

(۷) موسوعة الإمام الخمینی، ج ۲۳، تحریرالوسیلة، ج ۲، ص: ۴۹۶، کتاب الحدود، القول فی الحد، الاول فی اقسامه، الثالث. المراة العاقلة

. انتهای پیام /*